با وجود حمایت کم ؛ ۵۰۰ ورزشکار نابینا و کم‌بینا در خوزستان فعالیت می‌کنند

با وجود حمايت كم ؛ ۵۰۰ ورزشکار نابینا و کم‌بینا در خوزستان فعالیت می‌کنند

رییس هیات ورزش کم‌بینایان و نابینایان خوزستان گفت: ۵۰۰ ورزشکار نابینا و کم بینا در خوزستان فعالیت می‌کنند که در صورت حمایت و وجود اسپانسر تعداد بیشتری ازاین افراد جذب این رشته می‌شوند. وحید انصاری اظهار داشت: امکانات و زیرساخت لازم برای ورزش کم بینایان و نابینایان در استان فراهم نیست. فدراسیون بارها میزبانی مسابقات کشوری را به هیات استان پیشنهاد داده و ما نیز دوست داریم این کار را انجام دهیم اما تا زمانی که خوابگاه و سالن نداشته باشیم، نمی‌توانیم میزبانی را برعهده بگیریم.
وی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بسیاری دارد اما با این وجود هیچ یک از ارگان‌های استان از ورزشکاران نابینا و کم بینا حمایت نمی‌کنند گفت: در استان همه چیز تنها در چند رشته خلاصه شده و اسپانسرها سراغی از ما نمی گیرند در حالی که ورزشکاران ما بارها در مسابقات جهانی، پارآسیایی و پاراالمپیک برای کشورمان افتخارآفرینی کردند.
رییس هیات ورزش کم بینایان و نابینایان خوزستان با بیان اینکه ورزشکاران استان در پنج رشته گلبال، جودو، دو و میدانی، شطرنج و شنا فعالیت می‌کنند گفت: در خوزستان اسپانسرها تنها به دنبال سرمایه گذاری در فوتبال و یکی ۲ رشته دیگر هستند و رشته‌هایی نظیر ورزش کم‌بینایان و نابینایان در استان مغفول مانده اند در حالی که اگر قدری به ورزشکاران کم بینا و نابینا توجه شود شاهد شکوفایی بیشتر و ارتباط این قشر از جامعه با ورزش خواهیم بود.
انصاری به اعزام ۲ مربی زن و مرد به دوره های آموزش مربیگری اشاره کرد و گفت: ورزشکاران ما یک گروه خاص هستند و چون در طول سال‌های گذشته دوره‌های مربیگری چندانی برگزار نمی‌شد با کمبود مربی در استان مواجه هستیم لذا تصمیم گرفتیم که ۲ نفر از ورزشکارانمان را در دوره‌های آموزش مربیگری شرکت دهیم.
وی در ادامه به برگزاری مسابقات شطرنج کم بینایان و نابینایان استان (انتخابی به مسابقات کشوری) اشاره کرد و گفت: مسابقات کشوری در بهمن امسال برگزار می شود که تیم استان متشکل از سه ورزشکار آقا و سه ورزشکار خانم به این رقابت ها اعزام می شود.
رییس هیات ورزش کم بینایان و نابینایان خوزستان گفت: در اواخر سال جاری قرار است جشنواره ورزش های کم بینایان و نابینایان کشور برگزار شود که سعی می کنیم با تیم های قدرتمندی در این پیکارها حاضر شویم. تمرینات آماده سازی تیم های استان شروع شده و ورزشکاران از آمادگی خوبی برخوردار هستند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین