مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز : ناامنی های خوزستان مردم را نگران کرده است

مجتبی یوسفی، نماينده مردم اهواز :  ناامني هاي خوزستان مردم را نگران كرده است

یکی از نمایندگان مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اخطار می‌دهم که مدیران خطا کار درخوزستان را به صورت علنی به مردم معرفی خواهم کرد.
مجتبی یوسفی در نشست خبری در محل سرسرای جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: متاسفانه مدیرانی در خوزستان هستند که خطا می‌کنند و به درستی به وظیفه خود عمل نمی کنند؛ به این افراد اخطار می‌دهم در صورتی که روند کاری خود را درست نکنند به مردم معرفی خواهند شد.
وی گفت: اجازه نمی‌دهیم اعتباری که برای مردم خوزستان گرفته می‌شود به هدر برود و برای آبادانی این استان استفاده نشود.
نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه شرایط امینت در خوزستان و به ویژه اهواز مناسب نیست و باعث نگرانی مردم شده است. یوسفی افزود: با بدتر شدن شرایط اقتصادی، میزان سرقت بیشتر شده و باید برای کنترل این وضعیت هر چه سریعتر تصمیمگیری شود.
وی در این نشست افزود: با تلاش صورت گرفته ابتدای امسال مبلغ پنج هزار میلیارد ریال اعتبار به صورت اوراق بهادار برای ادامه روند ساخت قطار شهری اهواز اختصاص یافته است.
یوسفی گفت: شهرداری اهواز باید اطلاع رسانی کند که چه موقع کارگاه این پروژه آغاز به کار خواهد کرد تا این اعتبار برگشت داده نشده است. وی در ادامه با اشاره به تامین اعتبار برای بخش آب و فاضلاب خوزستان افزود: ۵۰ میلیون یورو نیز برای بخش آب و فاضلاب خوزستان و بهبود و توسعه این بخش تامین اعتبار شده است و شرکت آب و فاضلاب باید مناقصه را شفاف انجام دهد تا مردم از برنده مناقصه مطلع شوند.
یوسفی همچنین گفت: به تازگی با رئیس سازمان مستضعفان دیداری داشتم و مقرر شد که این سازمان در ایجاد اشتغال به خوزستان کمک کند؛ به عنوان مثال شرکت زمزم در اهواز متعلق به این سازمان است که سال‌ها است تعطیل شده و می‌توان در این مکان شرایط را برای اشتغال جوانان فراهم کرد.
وی گفت: از دیگر مواردی که با این سازمان به توافق رسیدیم بحث اشتغال بانوان بود که وام‌هایی برای اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار در نظر گرفته شود و تا کنون به ۱۰ هزار زن سرپرست خانوار وام اشتغالزایی اختصاص یافته است.
یوسفی بیان کرد: یک هزار و ۶۰۰ واحد در منطقه سپیدار اهواز برای انتقال ساکنان مناطق پرخطر مثل منبع آب و آل صافی اهواز در دست ساخت است.
وی گفت: ۸۰۰ خانه آماده شده و در حال جا به جایی افراد این منطقه هستیم.
نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این تصمیم گرفته بودند که اهالی این منطقه به مسکن مهر شیرین شهر و شهر رامین که امکانات رفاهی و شغلی ندارند منتقل شوند که ساکنان مخالفت کردند.
وی در ادامه با اشاره به نشست نمایندگان مجلس خوزستان با رئیس سازمان محیط زیست کشور بیان کرد: از رئیس سازمان محیط زیست درخواست تعیین حق آبه پنج بخش در استان از جمله کشاورزی و شرب را داشتیم و در صورت تامین این حق آبه ها، آب شرب را به اصفهان منتقل کنند. یوسفی گفت: تلاش کردیم تا از خصوصی سازی شرکت فولاد خوزستان و ملی حفاری جلوگیری شد تا به عاقبت شرکت هفت تپه دچار نشوند.
وی همچنین افزود: سه هزار میلیارد ریال برای گردش مالی شرکت گروه ملی در خوزستان تامین اعتبار شده، و گردش مالی کنونی این شرکت ۲ هزار میلیارد ریال است.
نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اهواز در بخش شهری و شهرداری بیان کرد: مهم ترین مشکل اهواز در بحث زیرساختی است که مانع انجام بسیاری از فعالیت های اقتصادی و اجتماعی شده است.
وی گفت: در سال های گذشته اعتبارات خوبی به اهواز برای بازسازی و توسعه زیرساخت ها اختصاص گرفت اما هیچگونه فعالیتی انجام نشد.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین