استاندار خوزستان مطرح کرد : نگرانی از تنش آبی در ۷۰۰ روستا

استاندار خوزستان مطرح كرد : نگراني از تنش آبي در 700 روستا

استاندار خوزستان با اشاره به لزوم آبرسانی به روستاها گفت: اینکه ۷۰۰ روستا در خوزستان دچار تنش آبی باشد برای ما حساس و نگران‌کننده است؛ باید برای حل مشکلات این روستاها تلاش کنیم و وضعیت آبرسانی به این مناطق را بهبود ببخشیم.
غلامرضا شریعتی در مراسم بهره‌برداری از فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای حاشیه رودخانه دز اظهار کرد: آب زیرساخت زندگی و حیات انسان‌ها است و تامین آن برای مردم، تکلیف دولت و حاکمیت است و تلاش مسئولان در این مسیر بر این استوار است که بتوانیم به صورت مستمر و پایدار، آبرسانی را به همه روستاهای خوزستان انجام دهیم.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ درصد از آب‌های جاری کشور در خوزستان روان است، افزود: استان خوزستان به علت گستردگی و در عین حال به علت وجود آب فراوان، دارای روستاهای بسیاری در مناطق مختلف است و پراکندگی روستاها در خوزستان وسیع است.
استاندار خوزستان تصریح کرد: بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ روستا و آبادی در خوزستان وجود دارد و این تعداد زیاد روستاها به دلیل گستردگی خوزستان و فراوان بودن میزان آب جاری در استان خوزستان است. این شرایط به واسطه تولید بالا و تامین امنیت غذایی و تولید ثروت، مطلوب است اما کار خدمات‌رسانی به این تعداد روستا نیز سخت‌تر می‌شود.
شریعتی بیان کرد: پراکندگی روستاها در خوزستان باعث شده منابع آبی، تقسیم و کار آبرسانی اندکی دشوار و با هزینه بالاتری انجام شود. وقتی قرار باشد به روستاهای زیادی آبرسانی شود نیاز به هزینه بیشتری است و از این رو سرانه آبرسانی به ازای هر نفر گران‌تر می‌شود.
وی گفت: پراکندگی روستاها در خوزستان اگرچه هزینه‌های خدمات‌رسانی را بالا برده است اما به تبع آن شاهد تولید بیشتر و ایجاد ثروت بیشتری در خوزستان هستیم؛ برای مثال تولید کشاورزی در خوزستان با سایر استان‌های کشور قابل مقایسه نیست. استاندار خوزستان ادامه داد: مسئولان باید تلاش خود را بیشتر کنند و جهت اقناع مسئولان کشوری برای دریافت منابع مالی بیشتر اقدام کنند تا بتوانیم عقب‌ماندگی‌ها را در خوزستان جبران کنیم.
شریعتی گفت: اینکه ۷۰۰ روستا در خوزستان دچار تنش آبی باشد برای ما حساس و نگران‌کننده است؛ باید برای حل مشکلات این روستاها تلاش کنیم و وضعیت آبرسانی به این مناطق را بهبود ببخشیم.
وی با بیان اینکه به مشکلات آبی روستاهای حاشیه اهواز کمتر توجه شده است، گفت: روستاهایی که کمترین فاصله را با مرکز داشته‌اند، دیده نشده و یا کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند اما در تلاش هستیم مشکلات را شهرستان به شهرستان حل کنیم و جشن آبدار شدن روستاها را برپا کنیم.
استاندار خوزستان افزود: مشکلات روستاهای شهرستان کارون حل شده و به زودی مشکلات روستاهای مسیر قلعه سحر و دب حردان را نیز حل خواهیم کرد تا جشن آبدار شدن اهواز را نیز برپا کنیم.

درباره نویسنده

7475مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین