با ۸۰ هزار نفر جمعیت ؛ اندیکا بیمارستان ندارد

با ۸۰ هزار نفر جمعيت ؛ اندیکا بيمارستان ندارد

مردم شهرستان ۸۰ هزار نفری اندیکا در شمال شرق استان خوزستان مهمترین مطالبه خود را احداث بیمارستان عنوان می‌کنند چرا که فاصله دورترین نقطه این شهرستان با نزدیک ترین بیمارستان بیش از ۲۰۰ کیلومتر است.
نبود بیمارستان در اندیکا موجب شده تا اهالی این شهرستان که بیشتر عشایر و روستانشین می باشند از خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی محروم باشند.
یک شهروند بخش آبژدان اندیکا با تاکید بر ضرورت احداث بیمارستان در این منطقه گفت: در سال های گذشته موضوع احداث بیمارستان در اندیکا بارها مطرح گردید و علت احداث نشدن آن اختلاف بر سر محل احداث آن عنوان شد.
علی ظاهری بیرگانی ادامه داد: این شهرستان را می توان یکی از مناطق بلاخیز استان نام برد چرا که در زمستان سیلاب، توفان و برف سنگین و در تابستان عقرب زدگی و در سایر فصول سال حوادثی همچون سقوط از ارتفاع، غرق شدگی، حمله حیوانات وحشی، تصادفات جاده ای به شدت دامنگیر این شهرستان است.
یکی از روستاییان منطقه شاهزاده عبدا… نیز گفت: بیشتر زنان باردار این شهرستان برای وضع حمل مجبورند به مسجد سلیمان منتقل شوند و فاصله ای بیش از ۱۶۰ کیلومتر را در جاده ای حادثه خیز طی کنند. محمد عبدالهی اضافه کرد: فاصله زمینی برخی مناطق همجوار این منطقه همچون وارگه سبز تازه تا مسجدسلیمان بیش از ۲۰۰ کیلومتر است و با توجه به وضعیت نامناسب جاده، بیش از یک نصف روز طول می کشد تا بیمار از روستا به بیمارستان متقل شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان اندیکا در این زمینه گفت: مجوز احداث بیمارستان در این شهرستان تاکنون صادر نشده و اما به رغم پراکندگی جمعیت و هزینه بالای احداث بیمارستان در تلاش هستیم تا مسئولان استان و کشور را برای نیاز منطقه به بیمارستان متقاعد کنیم.
دکتر وحید کاظمی اضافه کرد: هم اکنون هفت درمانگاه در شهرستان اندیکا به بیماران خدمات ارائه می دهند که سه درمانگاه به صورت شبانه روزی، سه درمانگاه بیتوته و یک درمانگاه نیز به صورت روزانه به شهروندان خدمات رسانی می کند.
اندیکا سال گذشته به عنوان محروم ترین شهرستان خوزستان و یکی از ۳۱ شهرستان محروم کشور معرفی شد و قرار بود طرح جامع توسعه برای آن در نظر گرفته شود.
از بیستم مرداد ماه که حیدر کاظمی فرماندار سابق اندیکا به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت کرد تاکنون جایگزینی برای وی در فرمانداری اندیکا معرفی نشده است.
شهرستان اندیکا با سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان و مساحتی حدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در میان سلسله کوه های زاگرس واقع است.

درباره نویسنده

7474مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین