رئیس‌کل دادگستری خوزستان : مطالبه گری نباید در مقابل نظام قرار بگیرد

رئیس‌کل دادگستری خوزستان گفت: باید مراقب باشیم که مطالبه گری در جهت تحقق امیال دشمنان نظام قرار نگیرد که این نوع مطالبه گری باعث آسیب و ضرر به منافع عمومی خواهد شد.
حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در نشست شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان، بر ضرورت ارائه راهکار و پیشنهاد مناسب برای تحقق مطالبه گری صحیح تأکید کرد و گفت: فرهنگ مطالبه گری باید بر اساس شیوه درست و صحیح در جامعه بهینه‌سازی شود و ارائه راهکار و پیشنهاد مناسب برای تحقق مطالبه گری صحیح تأثیر زیادی دارد.
وی افزود: برای مطالبه گری صحیح، تشخیص درست و صحیح مطالبه بسیار اهمیت دارد به این معنا که بدانیم مطالبه خود را از چه فرد یا مرجعی درخواست کنیم.
دانشجویان بسیجی برای تحقق مطالبه گری خود باید با تشکیل کارگروه حقوقی نحوه ابراز مطالبه و چگونگی پیگیری آن را مورد بحث و بررسی قرار دهند تا در پیگیری مطالبات، خودشان دچار مشکلات حقوقی نشوند.
رئیس‌کل دادگستری خوزستان در ادامه گفت: باید وفق مقررات و در مسیر آرمان‌های نظام، مطالبه گری کرد و باید مراقب باشیم که مطالبات سمت و سوی تحقق امیال دشمنان نظام قرار نگیرد که این نوع مطالبه گری باعث آسیب و ضرر به منافع عمومی خواهد شد.
مرادی مطالبه گری گروهی را یکی از راه‌های حصول نتیجه مطلوب دانست و افزود: اگر مطالبه گری به صورت گروهی و مستمر پیگیری شود، به طور حتم تأثیرگذاری و تحقق آن حاصل می‌شود. دانشجویان بسیجی از طریق سازمان بسیج دانشجویی پیگیر مطالبات صحیح و قانونی خود باشند.
وی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ مطالبه گری صحیح در جامعه با استفاده از ظرفیت بسیج دانشجویی تأکید کرد و گفت: دانشجویان بسیجی در نهادینه کردن فرهنگ مطالبه گری بر اساس شیوه درست و صحیح در جامعه، نقش تأثیرگذاری دارند و باید در این زمینه تلاش مضاعفی داشته باشند.
رئیس دستگاه قضائی خوزستان در ادامه دستور تعامل و همکاری سازنده رؤسای دادگستری و دادستان‌های سراسر استان با بسیج دانشجویی شهرستان‌ها را صادر کرد و افزود: رؤسای دادگستری و دادستان‌های سراسر خوزستان باید در راستای رفع موانع و مشکلات اقتصادی، فرهنگی و مبارزه با فساد از ظرفیت خوب بسیج دانشجویی شهرستان‌ها استفاده کنند و تعامل، همکاری مطلوب و سازنده‌ای با آنان در زمینه مطالبه گری صحیح داشته باشند.

درباره نویسنده

7473مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین