عراقچی و اشتون فردا در بروکسل دیدار و گفت و گو می کنند

عراقچی و اشتون فردا در بروکسل دیدار و گفت و گو می کنند

«سید عباس عراقچی» عضو تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران فردا (سه شنبه) با «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفت وگو می کند.
[عراقچی و اشتون فردا در بروکسل دیدار و گفت و گو می کنند]
معاون امور حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه که برای رایزنی های سیاسی با آلمان یکی از اعضای گروه ۱+۵ در این کشور به سر می برد، قرار است فردا صبح با خانم اشتون مذاکره کننده اصلی گروه ۱+۵ دیدار و گفت و گو کند.
این دیدار، نخستین دیدار عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از توافق ژنو در سوم آذر ماه جاری است.
پیش از این، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان ۱۳ آذر ماه در سفر منطقه ای خود به امارات با خانم اشتون تلفنی گفت و گو کرده بود.
پس از توافق ‍ژنو قرار بود هیات های کارشناسی ایران و ۱+۵ ساز و کار اجرایی این توافق را تعیین کنند که به این منظور مذاکرات کارشناسی میان دو طرف از ۱۸ آذر ماه آغاز شد لیکن به دلیل آنکه آمریکا نام ۱۹ فرد و شرکت را در ۲۱ آذرماه جاری به فهرست تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران افزود، تیم مذاکره کننده کارشناسی ایران، مذاکرات را متوقف کرد و برای مشورت های به تهران بازگشت.
گرچه ایالات متحده آمریکا اقدام خود مبنی بر افزودن نام این افراد و شرکت ها را در ادامه تحریم های گذشته می داند اما جمهوری اسلامی ایران این اقدام را خلاف روح توافقنامه ‍ژنو و نیز خلاف حسن نیت و همکاری طرفین می داند

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین