مجتبی یوسفی در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان : برخی مدیران به دنبال مصادره پیگیری های نمایندگان هستند

نماینده مردم اهواز در مجلس با اشاره به پیگیری‌ها جهت پرداخت حق آلایندگی گفت: برخی مدیران تلاش می‌کنند که پیگیری‌های نمایندگان را به نام خود تمام کنند.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان، اظهار داشت: یکی از موضاعاتی که از روز اول وعده‌های ما و همکاران در مجلس این بود که حق و حقوق استان که براساس قوانین باید پرداخت می‌شد و پرداخت نمی‌شد را مطالبه کنیم.

وی افزود: حق افزایش مالیات بر ارزش افزوده که کمک شایانی در توسعه شهرها و روستاها و همچنین حق آلایندگی دنبال شد. حق آلایندگی که از سال ۹۴ باید یک درصد از تولید نفت به عنوان حق آلایندگی پرداخت می‌شد که این کار صورت نمی‌گرفت و با شکایت از طریق دیوان عدالت اداری، استفاده از ظرفیت وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی که در سه قسط حق آلایندگی دریافت شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه ۶ هزار و سیصد میلیارد تومان حق آلایندگی علیرغم مخالفت‌های برخی مسئولین در سطح ملی دولت قبل و دولت فعلی دریافت شد، گفت: با توجه به اینکه در اردیبهشت ماه سال ۹۹ شورای مالیاتی دولت قبل مبنای پرداخت حق آلایندگی را تغییر دادند و نمی توانستیم این مبلغ را دریافت کنیم و ما به کمک ریاست مجلس این مصوبه خلاف قانون شورای مالیاتی را لغو کردیم.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز نیز شکایت کرد و در نهایت شکایت را به جریان انداختیم و وزیر نفت درخواست ماده۲۵۶ و توقف را انجام دادند و با پیگیری ۶ هزار و سیصد میلیارد تومان در یک قسط و پس از آن ۱۴ میلیارد تومان جرایم آن را وزیر نفت خواستار بخشش شد اما با پیگیری‌های مستمر ۱۴ میلیارد تومان جرایم نیز باید پرداخت شود که در اواخر اسفند ماه یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان با کمک آقای منظور و وزیر اقتصاد قسط اول جرایم حق آلایندگی دریافت گردید.

یوسفی با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به امور مالیاتی استان واریز شد، عنوان کرد: برخی مدیران تلاش می‌کنند که پیگیری‌های نمایندگان را به نام خود تمام کنند. گله و ناراحتی مردم و شهرها به حق است و باید کیفیت کارها و خدمات رسانی بهتر و بیشتر شود که این وظیفه مسئولان شهرستانی و استانی است برخی وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند اما موضاعاتی که در سطح ملی پیگیری شده به اسم خود تمام کنند.

 

وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم دقت در مجلس قبل ۳۰ درصد از حق آلایندگی به حساب صندوق محیط زیست واریز شد که در این زمینه بیشترین اجحاف در حق خوزستان شد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مجدد این پیشنهاد را سازمان محیط زیست به دولت ارائه داد و اگر بنا بود امسال ۲۰ درصد حق آلایندگی به حساب سازمان محیط زیست واریز شود، حداقل برای خوزستان یک هزار و هشتصد میلیارد تومان به صندوق محیط زیست واریز می‌شد که این ضرر بزرگی برای خوزستان، بوشهر، بندر عباس و دیگر استان‌هایی که حق آلایندگی بیشتر مطرح است که به کمک همکاران لغو کردیم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، نماینده مردم اهواز در پایان خاطرنشان کرد: اقدام بعدی که صورت گرفت افزایش سهم ارزش افزوده برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بود که با پیشنهاد ما و همکاران در مجلس مصوب شد و سهم سه درصدی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به ۴ درصد افزایش پیدا کرد، انتظارمان از مسئولان استانی و شهرستانی این است که نظارت خود را در برنامه ریزی ها بیشتر شود تا این اعتبارات در مسائل عمرانی صرف شود.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

One Comment on “مجتبی یوسفی در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان : برخی مدیران به دنبال مصادره پیگیری های نمایندگان هستند”

  • محمدی wrote on 3 خرداد 1402 2:25

    سلام علیکم
    اقدام دوخته کردن راه آهن اهوازبسیارمفیداست ولی اگریک ارتباط راه آهن بایکی ازاستان های شرقی اهوازداشته باشددرتوسعه استان وکوتاه شدن مسیرترانزیت کالابه سوریه ولازقیه وارتباط راهداهن باپنچ کشورعربی متصل به راهداهن عراق بسیارموثرترخوابود
    بهتراست مسیرونقشه توسعه وحل مشکلات هراسان دراستان توسط دانشگاه هاونمایندگان واستانداری هابه تهران ارسال وخواستهرشودچون دراستان مشکلات بهترتحلیل وبررسی میشودتاتهران

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین