روزنامه نسیم خوزستان از غرق شدن مرکز استان با ٢٠ میلیمتر بارندگی گزارش می دهد؛ استاندار خوزستان و دادستانی چه زمانی به داد مردم اهواز می رسند؟

اگر آبگرفتگی های بی سابقه اهواز در یکی از شهرهای اصفهان، تهران و شیراز اتفاق میفتاد دو راه بیشتر پیش روی مقصران نبود استعفا یا برخورد قضایی!

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، آبگرفتگی های اکثر معابر به واسطه بارش رحمت الهی به دردی بی پایان برای مردم اهواز تبدیل شده و همین موضوع موجب تقاضای تنبیه و مجازات مدیران و متولیان بی کفایت از سوی شهروندان گردیده است.

اما این‌ مرتبه داستان مردم اهواز شکل جدیدی به خود گرفته که بارش باران حدود ۲۰ میلیمتری فاجعه ای دردناکی را در اهواز پدید آورده و اکثر معابر و خیابان ها را غرق آب نموده است.

مردم در زمان گذشته برای نجات از خشکسالی نماز باران میخواندند و آن را رحمت الهی می دانستند اما مدتی است که به واسطه بی کفایتی و سوء مدیریت مسئولان، مردم از بارش باران وحشت دارند زیرا با کوچکترین بارش بارانی خانه و زندگیشان نابود می شود.

آبگرفتگی های اخیر اهواز با دیگر آبگرفتگی ها بسیار متفاوت بود زیرا در گذشته زمانی که برخی مناطق اهواز زیر آب می رفت علت آن را بارش های ٩٠ و ١٠٠ میلیمتری عنوان می کردند، حال آنکه در بارش اخیر اهواز میزان بارش باران حدود ٢٠ میلیمتر بود اما حجم آبگرفتگی ها به قدری بود که اکثر مناطق اهواز و حتی محله هایی که با بارش های سنگین زیر آب نمی رفتن، غرق شدند!

اگر آبگرفتگی های بی سابقه اهواز در یکی از شهرهای اصفهان، تهران، شیراز، مشهد و … اتفاق میفتاد مطمئنا دو راه بیشتر پیش روی مقصران نبود استعفا یا برخورد قضایی!

باتوجه به اینکه اعتبارات فراوانی برای دفع آب های سطحی اهواز تخصیص داده شد باید اعلام شود که این همه پول کجا هزینه شده و علت این همه آبگرفتگی بی سابقه چه بوده است؟

یک شهروند اهوازی به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: تمام کار و زندگیمان به خاطر آبگرفتگی معابر تعطیل شد ما مجبوریم برای رفتن به سرکار در این آب ها که با فاضلاب ترکیب شده پابگذاریم، مردم اهواز اگر از آلودگی هوا قصر در بروند مطمئنا با جاری شدن این فاضلاب ها به خانه هایشان دچار انواع بیماری ها خواهند شد.

وی افزود: مگر ما مردم اهواز چه گناهی مرتکب شدیم که باید چوب بی تدبیری و … مسئولین را بخوریم و تاوان بی کفایتی آن ها را بپردازیم.

در ادامه یک دستفروش نیز به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: گرفتگی معابر زندگیم را برباد داده و سه روز است که هیچگونه درآمدی ندارم، به نظر شما دردم رابه چه کسی بگویم ماخواسته ای شخصی نداریم جز اینکه متولیان کاری کنند که چنین اتفاقات تلخ و ناگواری دیگر در اهواز رخ ندهد.

وی با اشاره به اینکه کم کاری مسئولین باعث وضعیت اسفناک فعلی اهواز شده، گفت: خیلی از وسایل برقی ما نیز زیر آب رفته و الان نمیدانم باید با این وسایل چکار کنم و چگونه خسارت آن را از عاملین و مقصرین این وضع بگیرم.

مدیر یکی از حوزه های علمیه خواهران نیز در خصوص آبگرفتگی های اخیر اهواز به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: این اجحاف در حق مردم است که کار و زندگی و حتی رفتن به مدرسه فرزندانشان تعطیل شود آن هم در کلانشهری مانند اهواز که مسئولین وعده های زیادی را برای آبادانی آن داده اند اما هرچه از وعده های این مسئولان بیشتر بگذرد، شهروندان مشکلات بیشتری را تجربه می کنند.

وی افزود: بنابر قوانین اسلامی و شرعی، این مسئولین در نزد خدواند باید جوابگو باشند زیرا حق تمامی این نظام و کشور برگردن آن ها میباشد و خداوند به راحتی از حق الناس نخواهد گذشت.

این مدیرحوزه علمیه خاطرنشان کرد: مسئولین موظف هستند مشکلات مردم را مرتفع کنند و با اعتباراتی که دولت به آنان می دهد تمامی معضلات از جمله مشکلات آبگرفتگی معابر، بالازدگی فاضلاب و مخلوط شدن آب شرب با فاضلاب را حل کنند و همه این ها وظیفه آنان است.

یک مادر خانه دار نیز به خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: با وجود آبگرفتگی ها و کوتاهی مسئولان شهری، هیچگونه مدیریت بحرانی هم نداریم چون من بچه ام رو با هزار مصیبت به مدرسه رساندم بعد گفتند تازه اعلام شد که مدارس تعطیل هستند! چرا کسی به فکر این مردم بیچاره نیست.

وی گفت: در این روزگار سخت با بیکاری، گرانی، آلودگی هوا، و صدها مشکل دیگر کنار آمدیم ولی رفتن خانه هایمان زیر آب و فاضلاب را نمی پذیریم و از قوه قضایی تقاضا داریم یک بار برای همیشه با مدیرانی که با سوء مدیریتشان زندگی مردم را مختل کرده برخورد قاطع نماید.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، غافلگیری، فرار روبه جلوی مدیران، قطعی برق، کوتاهی کارگران بیچاره و … بهانه همیشگی مسئولان شهری در زمان آبگرفتگی ها شده است و این موضوع مردم اهواز را بیش از پیش نسبت به آینده نگران کرده و تازه در اول فصل بارش ها هستیم و همین منظور میطلبد دادستان به عنوان مدعی العموم و استاندار خوزستان برای جلوگیری از اتفاقات تلخ اخیر با مقصرین آبگرفتگی اخیر اهواز برخورد قاطع نمایند.

*گزارش: نرگس امیری*

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

One Comment on “روزنامه نسیم خوزستان از غرق شدن مرکز استان با ٢٠ میلیمتر بارندگی گزارش می دهد؛ استاندار خوزستان و دادستانی چه زمانی به داد مردم اهواز می رسند؟”

  • روح الله wrote on 1 آذر 1402 22:04

    وقتی شهردار غیر بومی و معاونین هم غیر بومی این یعنی توهین به مردم اهواز . کسانی که حای محلات اهواز رو هم نمی‌شناسند و حداقل شناختی نسبت به شهر و معضلات اون ندارند . خواسته ما از مسئولان قضایی و امنیتی استاد ورود به این مسئله و پیگیری ترک فعل شهردار و معاونین و مسئولان شهرداری هست . خاک اهواز آغشته به خون شهداست نباید افراد اینچنینی مدیریت اون رو بر عهده داشته باشند

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین