تکرار تراژدی نفت در اندیمشک شکستگی خط انتقال مواد نفتی در بخش الوار اندیمشک باز هم مشکل ساز شد

 تکرار تراژدی نفت در اندیمشک شکستگی خط انتقال مواد نفتی در بخش الوار اندیمشک باز هم مشکل ساز شد

فوران و نشت نفت خام از خطوط انتقال مواد نفتی در بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک علاوه بر هدر رفت مواد نفتی موجب آلودگی محیط زیست منطقه شده است.
[شکستگی خط انتقال مواد نفتی در بخش الوار اندیمشک باز هم مشکل ساز شد]
بخشدار الوار گرمسیری اندیمشک گفت:این حادثه در نزدیکی روستای ˈده اشکنان ˈ از توابع بخش الوار گرمسیری اندیمشک و نزدیک به ایستگاه راه آهن بالارود رخ داده که ضمن ایجاد آلودگی شدید در زمین های کشاورزی، منجر به جاری شدن رودی از نفت در محل گردیده است.
ˈداریوش عالی محمدیˈ افزود:حجم فوران و خروج نفت از لوله آسیب دیده به حدی است که موجب آلودگی یکی از سرشاخه های رودخانه بالارود شده به طوریکه سطح آب در قسمت هایی از این رودخانه با مواد نفتی پوشیده شده است.
وی افزود:آلودگی ناشی از نشت مواد نفتی ضمن تهدید حیات آبی این رودخانه به بخش کشاورزی منطقه و بخش وسیعی از مناطق پایین دست تا شهرستان اندیمشک آسیب زده است.
وی گفت:این هدر رفت نفت خام تا حدود ۲۰ ساعت ادامه داشت که پس از پیگیری و تلاش زیاد مرتفع شد.
عالی محمدی افزود:فوران نفت علاوه بر هدر رفتن بیش از ۱۴۰ هزار لیتر نفت خام ،موجب تلف شدن تعدادی از ماهیان در رودخانه بالارود شده است.
بخشدار الوار گفت:مقدار نفت وارد شده در رودخانه بالارود هم محیط زیست و سلامت مردم را تهدید می کند.
در ۲۱ آبان ماه نیز شکستگی خط انتقال فرآورده نفتی بنزین در محدوده شهر حسینیه اندیمشک ناشی از پوسیدگی خط انتقال موجب سرازیر شدن مقادیر زیادی بنزین در منطقه شد.
بخش زیادی از فراورده های نفتی استخراج شده در استان خوزستان از طریق خطوط لوله به پالایشگاههای مرکزی کشور منتقل می شود.
فرسودگی خطوط انتقال فراورده های نفتی که چند دهه از عمر آنها می گذرد موجب شده تا هر از گاهی شاهد نشت گسترده مواد نفتی در نقاط مختلف استان خوزستان و مسیر انتقال این خطوط باشیم

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین