شهردار کلان شهر اهواز؛ ۱۶۲ پروژه عمرانی تا پایان سال جاری در اهواز به اتمام می رسد

شهردار کلان شهر اهواز؛ 162 پروژه عمرانی تا پایان سال جاری در اهواز به اتمام می رسد

شهردار کلان شهر اهواز در نشستی با حضور معاون عمرانی وزیر کشور از اتمام ۱۶۲ پروژه عمرانی تا پایان سال جاری در این شهر خبر داد.
ˈسید خلف موسویˈ در این نشست که عصر یکشنبه در محل استانداری خوزستان برگزار شد در خصوص بودجه شهرداری اهواز گفت: بودجه سال آینده کلان شهر اهواز شش هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال بسته شده که چهار هزارو ۸۱۰ میلیارد ریال آن آن از طریق منابع داخلی تامین می شود.
وی افزود: شهرداری اهواز چهار هزار و ۷۳۳ نفر نیرو دارد که بیشتر کارکنان آن دارای مدرک دیپلم و یا زیر دیپلم هستند.
موسوی با اشاره به تاخیر در اجرای پروژه قطار شهری گفت: پروژه قطار شهری اهواز از سال ۸۴ آغاز شده و تاخیر ۸ ساله این پروژه قابل توجیه نیست.
وی اظهار امیدواری کرد که با کمک دولت هرچه زودتر حداقل قسمتی از خط اول قطار شهری اهواز اجرایی شود.
شهردار اهواز گفت: ۴۰۰ اتوبوس در شهر اهواز وجود دارد در حالیکه طبق استاندارد باید ۸۰۰ اتوبوس در شهر اهواز باشد.
موسوی با اشاره به وجود سه هزار و ۸۰۰ تاکسی درناوگان حمل و نقل شهری در اهواز، گفت: این تعداد تاکسی مشکل تردد مردم شهر اهواز را حل نمی کند چنانچه مجوزی از سوی دولت صادر شود تا بتوان از خوروهای منطقه آزاد اهواز در بخش تاکسی رانی استفاده کرد بخش قابل توجهی از مشکلات مردم این شهر خصوصاً در فصل تابستان رفع خواهد شد.
وی افزود: یکی از مشکلات شهراهواز مسئله ریزگردها و آلودگی هوای این شهر است که برای حل این مشکل در نظر داریم کمربند سبز۷ هزار هکتاری را در شهر اهواز احداث کنیم .
شهردار اهواز گفت: اجرای این پروژه به اعتباری افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.
وی خواستار خروج خطوط راه آهن از درون شهر اهواز شد و گفت: خطوط راه آهن مرغوب ترین زمین ها و بافت اصلی شهر را از بین برده است.
موسوی با اشاره به وضعیت رودخانه کارون افزود: تمامی شرکت های نفتی و فولاد و بیمارستان های شهر اهواز فاضلاب های خود را به رودخانه کارون می ریزند.
شهردار اهواز در خصوص بافت فرسوده این شهر نیز گفت: یکی از مصوبه های سفر دوم دولت گذشته به استان خوزستان واگذاری زمین از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی برای جایگزینی بافت های فرسوده بود که تاکنون اجرایی نشده است.
موسوی در خصوص دفع آب های سطحی در شهر اهواز افزود: بارندگی های بیش از۲۰ میلی متر در شهر اهواز باعث می شود تا ۲۴ ساعت معابر این شهر مشکل آبگرفتگی داشته باشند.
شهردار اهواز افزود: هم اینک تمامی آب های سطحی از طریق فاضلاب های شهری دفع می شود.
وی در خصوص وضعیت پارک شهروند اهواز گفت: زمین ۳۰۰هکتاری پارک شهروند اهواز در قالب صورت جلسه ای به شهرداری واگذار شده اما سند آن هنوز صادر نشده است

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین