آلودگی هوا باعث تعطیلی مدارس ابتدایی ارومیه شد

آلودگی هوا باعث تعطیلی مدارس ابتدایی ارومیه شد

مسئول روابط عمومی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: کلیه مدارس ابتدایی و پیش دبستانی شهر ارومیه امروز چهارشنبه به دلیل آلودگی هوا تعطیل اعلام شد.
شهروز الهوردی زاده افزود: تعطیلی مدارس ابتدایی داخل شهر ارومیه بر اساس تصمیم ستاد مدیریت بحران ارومیه انجام گرفته و مدارس روستایی ارومیه در نوبت صبح و عصر امروز دایر است.
همچنین امروز به دلیل آلودگی هوا و وجود وارونگی از افراد کم سن و سال و کهنسالان، بیماران قلبی و ریوی و عروقی خواسته شده است از تردد در محیط های باز و بیرونی تا حد امکان خودداری و در صورت تردد از ماسک های استاندارد استفاده کنند.
امروز همچنین از شهروندان ارومیه ای خواسته شده است در صورت امکان از آوردن خودروی شخصی به خیابانهای داخل شهر خودداری و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: هوای شهرستان ارومیه عصر دیروز سه شنبه در حد ناسالم قرار گرفت و میزان آلاینده ها به دو برابر حد مجاز افزایش یافت.
حسن عباس نژاد افزود: گاز منوکسید کربن (CO) و وارونگی هوا مهمترین علت آلودگی هواست.
وی افزود: با توجه به اینکه این آلودگی یک آلودگی مکانی است و در فصل زمستان نیز قرار داریم و وارونگی هوا در برخی از نقاط شهر این امر را تشدید می کند انتظار داریم که در صورت گرم شدن هوا در ظهر و تعدیل وارونگی هوا آلودگی نیز کاهش یابد.
طبق اعلام قبلی مسئولان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و بررسی های انجام شده از سامانه های سنجش هوای شهر ارومیه این شهر در شش ماه اول امسال تنها یک روز (چهارم فروردین ماه امسال) در حد خطرناک بوده که علت عمده آن نیز ریزگردهایی بوده که از کشور عراق آذربایجان غربی را تحت تاثیر قرار داده بود.
منشا ۹۵ درصد از آلودگی های هوای ارومیه، ریزگردهای کشور عراق و بقیه خودروها بوده است.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین