معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز: امور فرهنگی و اجتماعی کلانشهر اهواز ساماندهی می شود

 معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز: امور فرهنگی و اجتماعی کلانشهر اهواز ساماندهی می شود

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز از ورود این معاونت به امور فرهنگی کلانشهر اهواز در یک فرایند برنامه ریزی شده خبر داد.
امیر آهن جان ˈ در نشست مشترک با مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: ورود به امور فرهنگی و در نتیجه رضایت بخش بودن حرکت ها وکارهای فرهنگی در رشد و ماندگاری این حرکت ها موثر است که در یک پروسه همکاری بین بخشی فرهنگی و مشورت با جامعه فرهنگی هنری و نخبگان شهری و دانشگاهی بوده باشد.
وی گفت: نظرات راهگشا و عالمانه علمای شهر و مدیران دستگاههای فرهنگی به ویژه روحانیون و اساتید دانشگاه های استان می تواند به کارهای فرهنگی روح و اعتماد قابل غنایی ببخشد و ماندگاری حرکت های فرهنگی را به ویژه در بخش های خود جوش مردمی بهتر از هر زمان بیمه وماندگار کند.
در این نشست ،حجت الاسلام ˈمحمدحسین بلک ˈمدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار داشت: مساله ای که در ابتدا باید به آن توجه عالمانه ای شود وجود تضادهای کاری بین دستگاههای فرهنگی شهر اهواز است که برای آینده فرهنگی شهرهم می تواند خلا و چالش جدی باشد.
وی با تاکید به این نکته که باید خدمات بهتر و بیشتری در شهراهواز در حوزه های فرهنگی اجتماعی و تربیتی انجام شود افزود: خوشبختانه شهرداری اهواز به عرصه های خوب فرهنگی وارد شده است که این هم نکته ای مهم از درک انتظارات شهروندان از شهرداری است.
بلک بیان اینکه کلانشهر اهواز استعداد و ظرفیت های خوبی برای ورود به عرصه فرهنگی دارد گفت: نباید مباشر کارهای فرهنگی بود بلکه باید در این عرصه مدیریت کرد و همراه با حضور نهادهای فرهنگی به مردم هم فرصت تجربه این ورود و به دست گرفتن کارها را داد.
وی گفت: برنامه ریزی و مدیریت خوب کارهای فرهنگی باید فراتر از اصل کمک های مادی و کالایی ابتدایی باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان با تاکید و اشاره به اینکه مردم و شهروندان باید آثار و حرکت های دقیق تبلیغاتی ، فرهنگی و تربیتی را در اماکن عمومی شهر به چشم ببینند تا اقدام به رعایت و عمل به آن کنند گفت: می توان در انجام کارهای فرهنگی به یک برنامه ریزی دقیق کاری دست یافت.
حجت الاسلام بلک حضور دو ماهه روحانیون در ماههای محرم و صفر در مساجد را فرصتی مغتنم برای فرهنگشهر و شهروندان برشمرد وگفت: می توان در این فرصت خوب از توصیه های فرهنگی و شهرنشینی در منابر هم برای اطلاع رسانی شهروندان بهره گرفت و استفاده کرد.
در پایان این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان و معاونت فرهنگی شهرداری اهواز به تصمیم جامع و جدیدی رسیدند که بر مبنای آن ، امور مشترک اجرایی حوزه های فرهنگی و شهری را به همراه سایر تشکل های فرهنگی شهر در یک پروتکل به امضا و اجرا برسانند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین