شرکت کارون گواهینامه مدیریت سبز اروپا را دریافت کرد

	شرکت کارون گواهينامه مديريت سبز اروپا را دريافت کرد

شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون به دلیل مشارکت در طرح ریزی، ساخت و بکارگیری مداوم دستگاه فرآورش سیار نفت(MOT) به مدت ۱۰ سال ، موفق به دریافت گواهینامه مدیریت سبز جامعه اروپا شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون، مدیرعامل این شرکت در این باره گفت: طرح بکارگیری دستگاه فرآورش سیار نفت در شرکت کارون در چهار بعد شامل رعایت الزامات زیست محیطی، سودآوری اقتصادی، احترام به حقوق جامعه و استفاده از فناوری های جدید و منحصر به‌فرد مورد تقدیر و تایید انجمن مدیریت سبز اروپا قرار گرفته است.
مهندس محسن دهانزاده افزود: طرح استفاده از دستگاه MOT شرکت کارون تیرماه سال جاری با حضور نمایندگان دبیر کل جامعه مدیریت سبز اروپا، انجمن مدیریت سبز ایران و سازمان حفاظت محیط زیست کشور جهت حضور در رقابت جامعه مدیریت سبز اروپا مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از گذشت ۶ ماه این شرکت موفق به دریافت گواهینامه این انجمن شد.
وی با بیان اینکه برنامه های شرکت کارون برای کاهش آلودگی های ناشی از تولید نفت، گاز و مایعات گازی در سال جاری پیاده سازی و توسعه پروژه‌های بهبود مرتبط با رعایت الزامات زیست محیطی است، اظهار داشت: مدل مدیریت سبز یکی از برنامه‌هایی است که این شرکت از سال ۱۳۸۸ دنبال می‌کند و طی دو سال گذشته موفق شده است در سطح کشور بالاترین امتیاز را کسب نماید.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون با اشاره به اینکه طرح بکارگیری دستگاه MOT در شرکت کارون سال گذشته موفق شد از بین ۱۱ هزار طرح جهانی، جایزه بنیاد جهانی انرژی را دریافت نماید، افزود: موفقیت های به دست آمده حاصل تلاش کارکنان شرکت کارون و نگاه استراتژیک آنها به مسائل اجتماعی و هم سویی ماموریت اقتصادی بر مبنای توسعه پایدار است.
وی افزود: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد تأسیسات شرکت کارون در مجاورت مناطق مسکونی شهری و روستایی، رودخانه‌ها، تالاب‌ها و جاده ها قرار دارد، این شرکت اصول سخت‌گیرانه‌ای برای جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی برای خود وضع کرده‌است.
مهندس دهانزاده افزود: در همین راستا هر سه ماه یکبار به‌صورت داوطلبانه برنامه خوداظهاری را در راستای کاهش آلودگی‌های آب، خاک، هوا و انرژی با همکاری سازمان محیط زیست استان خوزستان انجام می‌دهیم که طی چهار سال گذشته این برنامه‌ها به‌صورت وسیع‌تر و با نگاه سیستماتیک و مطابق با برنامه‌های راهبردی شرکت دنبال می‌شود.
وی گفت: استقرار مدیریت انرژی و بهینه‌سازی مصرف، شناسایی، دسته‌بندی و مدیریت پسماندها، تدوین روش اجرایی ذینفعان و تقویت راه‌های ارتباطی با ذینفعان از جمله برنامه‌های شرکت کارون است که در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی تعریف شده است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون یکی از ۵ شرکت بهره برداری تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که در گستره ای به وسعت حدود ۱۵ هزار کیلومتر مربع در شهرستان اهواز فعالیت دارد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین