رزمایش روسیه در سواحل سوریه/ درگیری‌های ارتش و تروریست‌ها در حومه لاذقیه

رزمایش روسیه در سواحل سوریه/ درگیری‌های ارتش و تروریست‌ها در حومه لاذقیه

تروریست‌های سوریه به فرمان عربستان و ترکیه تلاش می‌کنند حومه لاذقیه را نیز ناامن کنند، در این حال روسیه با ارسال تجهیزات بیشتر به سوریه و برگزاری رزمایش دریایی در ساحل طرطوس، بر پشتیبانی بیش از پیش خود از دولت سوریه تأکید می‌کند.

خبرگزاری فارس: رزمایش روسیه در سواحل سوریه/ درگیری‌های ارتش و تروریست‌ها در حومه لاذقیه

اوضاع سوریه، این روزها و هفته‌ها شاهد تغییراتی در عرصه سیاسی و یارکشی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است که بحران آوارگان سوریه و تغییر جهت برخی کشورهای منطقه‌ای و اروپایی در قبال گفت‌و‌گو با بشار اسد و هماهنگی با دولت مسکو و در مقابل افزایش دشمنی عربستان و ترکیه با روسیه و صدور فرمان به تروریست‌ها برای حرکت به سمت لاذقیه (محل پایگاه دریایی روسیه) بارزترین آن‌هاست.

در این میان بار دیگر، روسیه بر حضور بشار اسد در عرصه سیاسی سوریه تأکید و «دمتری بیسکوف» سخنگوی کرملین اعلام کرد: هیچ جایگزینی برای بشار اسد در سوریه جهت حفظ تمامیت ارضی این کشور و مبارزه با داعش وجود ندارد.

در این میان در ادامه سلسله اظهار نظرهای مقامات اروپایی که نوعی زاویه‌گیری از آمریکا در قبال سوریه را نشان می‌دهد؛ «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، روسیه را دارای نقش اساسی در حل بحران سوریه دانست و گفت: کشور آلمان و دیگر کشورهای غرب اروپا، به همکاری با روسیه برای حل بحران سوریه نیاز دارند.

صحبت‌های انگلا مرکل در مورد روسیه در حالی است که باراک اوباما، روز گذشته روسیه را دارای نقش تخریبی در سوریه دانسته و از اقدامات مسکو در این کشور انتقاد کرده بود.

همچنین امروز (یکشنبه) در دمشق، همایش اتحادیه‌های سندیکای بین‌المللی در دمشق در همدلی با کارگران و مردم سوریه در مقابله با تروریسم، برگزار می‌شود و «جرج مفریکاس» دبیرکل اتحادیه سندیکاهای جهان، خواستار توقف دخالت خارجی در سوریه و برداشته شدن تحریم‌ها و محاصره مردم سوریه شده است.

از سوی دیگر، در زمینه تحولات نظامی، در جدیدترین درگیری‌ها، نیروهای ارتش سوریه با تروریست‌ها در حومه لاذقیه و در تپه‌های «قبر حشیش» در سلسله کوههای «جبل الاکراد» درگیر شدند.

مدتی است که اتاق عملیات عربستان و ترکیه، تروریست‌ها را به سمت لاذقیه گسیل کرده و این موضوع نگرانی روسیه را که در ساحل این شهر پایگاه دریایی دارد، برانگیخته است.

در همین حال، روسیه تصمیم دارد در هفته آینده مانوری در دریای مدیترانه و در ساحل طرطوس برگزار کند و به گزارش رویترز، این مانور در مساحتی به پهنای ۱۰۰ کیلومتری از ساحل سوریه تا قبرس را در بر می‌گیرد و انواع موشک‌ها در این رزمایش به کار برده خواهد شد.

یک منبع نظامی در این باره به رویترز گفته است: مجموعه ۵ فروند کشتی موشک‌انداز به سمت ساحل سوریه حرکت کرده‌اند و انجام این مانور با دولت دمشق هماهنگ شده است.

مانور دریایی روسیه در سواحل سوریه در حالی است که در هفته‌های گذشته گزارش‌های بسیاری در مورد قصد مسکو برای ورود بیش از پیش به صحنه نبرد در سوریه، نوشته اند و بنا به گزارش‌ها، روسیه سربازان و سلاح‌های جدید به سوریه گسیل کرده است که جنگنده‌های «میگ۳۱» و «سوخوی۳۰» و همچنین سامانه «اس آی۲۲» جزو این ادوات جدید است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین