نصیرزاده:۲۲هنرپیشه مشغول فریب داوران هستند

نصیرزاده:22هنرپیشه مشغول فریب داوران هستند

هوشنگ نصیرزاده کارشناس مشهور داوری ایران عقیده دارد تنها راه نجات داوری از وضع نامساعد فعلی حضور یک مستشار خارجی برای آموزش داوران فوتبال ایران است.


در پی شدت گرفتن اشتباهات داوری در لیگ ایران، نصیرزاده به خبرنگار ما گفت: همانطور که آقای کی روش مسولیت آموزش تیم ملی فوتبال را برعهده دارد، ما باید تلاش کنیم با حضور یک مدرس خوب خارجی تحولی در شرایط داوری به وجود بیاوریم. به عقیده من در حال حاضر سطح مهارت های داوران فوتبال ایران کاهش یافته و این به آن سبب است که مدرس های ما نمی توانند تکنیک های جدید داوری را به آنها آموزش دهند.

نصیرزاده در ادامه می گوید: این خیلی بد است که بازیکن ها از داورها ماهرتر باشند در این صورت ۲۲ بازیکن حاضر در زمین می توانند داور را فریب بدهند. در بازی استقلال و راه آهن وقتی دو پنالتی گرفته شد که هیچ کدامشان درست نبود، یعنی داور گول بازیکنی را خورده که از او بیشتر درباره فوتبال می فهمد. این وضع اصلا مناسب داوری نیست و باید تغییر کند.

نصیرزاده تاکید می کند که این حرف ها را تنها به عنوان یک فرد مطلع در حوزه داوری به زبان می آورد. او می گوید: به هرحال قرار نیست که ما داورها از جای دیگری بیاوریم. همین داورها هستند که لیگ را پیش می برند و ما باید برای بهبود کیفیت آنها دست به کار بشویم. در بعضی از کشورها داوران را به کشورهای خارجی می فرستند تا در آنجا مقیم شوند و با توجه به اینکه هزینه این کار خیلی بالاست، من پیشنهاد می کنم یک مدرس خارجی باتجربه به ایران بیاید و کار داوری را زیرنظر بگیرد. افراد زیادی در دنیا هستند که حاضران با یک دستمزد منطقی به ایران بیایند و این کار را انجام بدهند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین