شمخانی: فاجعه منا تحت تأثیر هوچیگری دولت عربستان پنهان نخواهد شد

شمخانی: فاجعه منا تحت تأثیر هوچیگری دولت عربستان پنهان نخواهد شد
نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به استان مرکزی سفر کرده است در جلسه شورای اداری استان گفت: مردم شریف و داغدار ایران اسلامی با قلبی مملو از حزن و ماتم آماده استقبال باشکوه از مسافران غریب بازگشته از حرم امن الهی می‌شوند.

علی شمخانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری درد و آلام بازماندگان حجاج جان‌باخته در فاجعه غمبار منا، گفت: دولت سعودی در سه مقطع برنامه‌ریزی اولیه، اجرای مراسم حج و مدیریت بحران به وجود ‌آمده در اوج بی‌کفایتی و ضعف عمل کردند و این فاجعه تحت تأثیر هوچیگری این دولت پنهان نخواهد شد.

وی با اشاره به برخی ریشه‌های ساختاری مدیریتی و سیاسی درون حاکمیت سعودی که در وقوع این فاجعه تأثیرگذار بوده است افزود: پیگیری مجدانه و بدون اغماض این فاجعه مطالبه مقام معظم رهبری و آحاد مردم شریف ایران است و دولت با دستور رئیس جمهور محترم، همه ظرفیت‌های خود برای احقاق حقوق جانباختگان و ایجاد تضمین برای عدم تکرار وقایع تلخی از این دست بسیج نموده است.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که به استان مرکزی سفر کرده است در جلسه شورای اداری استان گفت: موضوع اصلی کشور ما که می‌تواند سد عظیمی در برابر نفوذ اقتصادی دشمن ایجاد کند پیگیری و اجرای بدون تنازل اقتصاد مقاومتی است.

علی شمخانی با اشاره به ویژگی‌های کم‌نظیر استان مرکزی که در طول تاریخ پرورش دهنده شخصیت‌های تاریخ‌ساز سیاسی، علمی، فرهنگی و مذهبی بوده است، ‌اظهار کرد: استانی که به نام حضرت امام خمینی (ره) مزین است باید الگوی قابل تعمیم در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی،‌ فرهنگی و علمی باشد.

وی با تأکید بر مسئولیت غیرقابل انکار آحاد مردم و فعالان اقتصادی برای مشارکت فعال و پشتیباین از دولت محترم برای عبور از بحران‌های اقتصادی و اجتماعی گفت: توافق هسته‌ای در صورت تأیید نهایی تنها زمینه‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی بوده و اقدام اصلی در این حوزه بهره‌گیری از مجموعه ظرفیت‌ها و توان داخلی کشور برای سرعت دادن به رشد و توسعه پایدار است.

شمخانی با یادآوری نقش تعیین کننده ظرفیت‌های علمی و صنعتی استان مرکزی در تأمین نیازمندی‌های حساس و پیچیده دفاع مقدس افزود: امروز کارآفرینان و مدیران کارآمد این استان باید با تجدید حماسه‌های دفاع مقدس در عرصه اقتصادی، پیشگام و جلودار باشند.

به گزارش ایسنا، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای سفر یک روزه به استان مرکزی سفر کرده است صبح روز یکشنبه با استقبال استاندار و مقامات عالی استان وارد اراک شد.

شمخانی در بدو ورود به شهرستان اراک با حضور در گلزار شهدای این شهر و قرائت فاتحه به مقام رفیع شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادای احترام کرد. در جریان این سفر جلسه شورای اداری و شورای تأمین استان با حضور دریابان علی شمخانی برگزار خواهد شد.

همچنین شمخانی در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با حضور در اجتماع بزرگ ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس سخنرانی خواهد کرد. سخنرانی در جمع دانشگاهیان و دانشجویان استان مرکزی در دانشکده فنی و مهندسی امیرکبیر و شرکت در جلسه پرسش و پاسخ از برنامه‌های دیگر سفر دبیر شورای عالی امنیت به استان مرکزی است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین