سخنگوی پلیس «قندوز»: ۲۰ کشته نتیجه حمله طالبان به قندوز/جنگ در شهر جریان دارد/طالبان در حال عقب‌نشینی هستند

سخنگوی پلیس «قندوز»: 20 کشته نتیجه حمله طالبان به قندوز/جنگ در شهر جریان دارد/طالبان در حال عقب‌نشینی هستند

سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت قندوز افغانستان با بیان اینکه بامداد امروز (دوشنبه) گروهی از شبه‌نظامیان طالبان به چندین منطقه شهر قندوز حمله کردند، گفت که در پی این حمله ۲۰ نفر کشته شدند.

خبرگزاری فارس: 20 کشته نتیجه حمله طالبان به قندوز/جنگ در شهر جریان دارد/طالبان در حال عقب‌نشینی هستند

«سید سرور حسینی» سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت قندوز اعلام کرد: جنگ در شهر قندوز افغانستان با شبه‌نظامیان طالبان جریان داشته و تاکنون نیروهای افغان ۲۰ شبه‌نظامی را به هلاکت رسانده‌اند.

حسینی افزود: حوالی ساعت ۳ بامداد امروز (دوشنبه) حملات گروهی شبه‌ نظامیان طالبان از چندین منطقه و محله بالای شهر قندوز آغاز شد که با مقاومت شدید نیروهای افغان مواجه شد.

وی تأکید کرد: در چندین منطقه مخالفان مسلح دولت و ملت در جریان رویارویی با نیروهای افغان عقب‌نشینی کردند، اما در عین حال در چند منطقه درگیری شدید میان ۲ طرف جریان دارد.

سخنگوی پلیس ولایت قندوز گفت: در ۳ محله از جمله نواحی اول و سوم شهر قندوز درگیری به شدت جریان دارد.

وی با بیان اینکه طالبان در چندین منطقه دیگر شهر قندوز نیز درگیری را آغاز کرده بودند، گفت: اما در آن مناطق تاب مقاومت در برابر نیروهای افغان نداشتند و شکست خورده و عقب‌رانده شدند.

سید سرور حسینی در ادامه با بیان اینکه تلفات نیروهای طالبان در حال افزایش است، اظهار داشت: در جریان درگیری‌های امروز اجساد ۲۰ شبه‌نظامی طالبان به دست نیروهای افغان افتاده و در این درگیری تنها ۴ نیروی نظامی افغان زخمی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه درگیری در مناطق مسکونی جریان دارد، گفت: آمار تلفات غیرنظامیان بر اثر این درگیری مشخص نشده، زیرا در آن مناطق هنوز جنگ جریان دارد.

حسینی با اشاره به آمار مهاجمان طالبان در این درگیری گفت: تاکنون آماری از دشمن به دست ما نرسیده و نمی‌توانیم اعلام کنیم که چند نفر در این درگیری از بین رفته‌اند.

این در حالی است که خبرنگاران محلی ولایت قندوز در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که دست‌کم ۶۰۰ شبه‌نظامی طالبان در این درگیری حضور دارند.

سخنگوی فرماندهی پلیس ولایت قندوز با اشاره به عدم حضور برخی مقام‌های ارشد دولتی ولایت قندوز گفت: «محمدعمر صافی» والی قندوز در روز نخست عید قربان در یک سفر رسمی عازم تاجیکستان شده است.

وی با بیان اینکه والی قندوز در حال بازگشت به این ولایت است، گفت: معاون والی، فرمانده پلیس، رئیس امنیت قندوز و فرماندهان دیگر پلیس و ارتش در این ولایت حضور دارند در حال پیشبرد جنگ در برابر طالبان هستند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین