بانوی نیکوکارملکی به ارزش۲۰میلیاردریال برای توسعه علوم هسته ای وقف کرد

بانوی نیکوکارملکی به ارزش20میلیاردریال برای توسعه علوم هسته ای وقف کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: بانوی نیکوکار ملکی به ارزش۲۰ میلیارد ریال را در خرمشهر برای توسعه فعالیت علمی دانشجویان در زمینه انرژی هسته ای وقف کرد.
ˈحجت الاسلام سیدعلی میرمحمدی به مناسبت هفته وقف افزود: این بانو که تهرانی اصل است ملکی تجاری در خرمشهر با متراژ ۴۰۰ مترمربع را به منظور انجام فعالیت های علمی دانشجویان در زمینه انرژی هسته ای به وقف گذاشت.
وی با قدردانی از این اقدام خیرخواهانه بانو ی نیکوکار گفت: این اقدام بانوی ایرانی نشان می دهد که داشتن انرژی هسته ای و توسعه دانش آن چقدر نزد ایرانیان اهمیت دارد.
حجت الاسلام میرمحمدی گفت: استان خوزستان در شش ماهه نخست امسال رتبه اول در زمینه وقف را در کل کشور داشته و وقوفات مردم خوزستان در این مدت نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد یافته است.
وی براهمیت ترویج فرهنگ وقف در استان تاکید کرد و گفت: وقف کردن از کارهای حسنه ای است که در گسترش فرهنگ بخشش و کمک به هم نوع بسیار ارزشمند و نام نیک آن تا زمان های طولانی باقی می ماند.
حجت الاسلام میر محمدی قدیمی ترین وقوفه در استان را ˈمنصوریهˈ عنوان کرد و گفت: این بنا در استان بهبهان قرار گرفته و سنی بالای ۷۰۰ سال دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با گرامیداشت هفته وقف برنامه های ویژه این هفته را که از روز دوشنبه نهم دی ماه جاری آغاز می شوند تشریح کرد.
وی گفت: ˈوقف قرآن- ولایت بصیرت دینیˈ، ˈ وقف سنت نبوی سیره ائمه اطهارˈ، ˈوقف نهاد ممتاز دینی و نقش نظام اسلامیˈ، ˈوقف تجلی مودت اهل بیت (ع) با تکریم امامزادگانˈ، ˈ وقف عمل امینانه به نیات واقفین و رفع نیازهای جامعهˈ، ˈ بانوان واقف توسعه مشارکت های اجتماعیˈ ، ˈ وقف حماسه اقتصادی و ارتقای بهره وری موقوفات نام هایی است که برای روزهای هفته وقت نامگذاری شده اند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین