ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا وارد پرو شد

ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا وارد پرو شد

رسانه کلمبیایی «نوتیسیاس تررا» گزارش داد که ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا برای انجام تمریناتی نظامی با نیروی دریایی پرو، وارد این کشور شده است.

خبرگزاری فارس: ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا وارد پرو شد

سفارت آمریکا در پرو اعلام کرد که ناو هواپیمابر هسته‌ای «جرج واشنگتن» به همراه یک قایق نظامی تندرو که هر دو متعلق به ارتش آمریکا می‌باشند، روز گذشته وارد پرو شده و تا ۷ اکتبر (۱۵ مهر) در بندری در غرب این کشور حضور خواهد داشت.

ورود این ناو هواپیمابر آمریکایی به پرو در چارچوب گردش دریایی ارتش آمریکا در سال جاری صورت گرفته و پس از پرو، به کشورهایی نظیر پاناما، کلمبیا، شیلی، برزیل و آرژانتین نیز سفر خواهد کرد.

براساس اعلام سفیر آمریکا در پرو، این گردش دریایی بخشی از برنامه همکاری نیروی نظامی «کماندو سور» آمریکا با هدف ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه و داد و ستدهای بین‌المللی می‌باشد.

«جرج بایانس» فرمانده «کماندو سور» در این رابطه خاطرنشان کرد که حضور این ناو هواپیمابر در پرو نشان‌دهنده تعهد پایدار و رابطه استوار ما با کشورهای دوست می‌باشد.

از سوی دیگر ورود این ناو آمریکایی به پرو، اعتراض هزاران نفر از مردم این کشور را در پی داشته است؛ در نخستین روز ماه سپتامبر (۱۰ شهریور) بسیاری از مردم پرو برای اعتراض به ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به خاک کشور خود، تظاهرات کردند.

حزب کمونیست پرو نیز در این رابطه ضمن انتقاد از افزایش شمار نظامیان آمریکایی حاضر در این کشور، تصریح کرد که «پنتاگون» به بهانه مبارزه با مواد مخدر درصدد تسلط بر پرو است.

پس از امضای توافق همکاری دوجانبه میان «اویانتا اومالا» رئیس‌جمهور پرو و «باراک اوباما» همتای آمریکایی وی، کنگره پرو حضور نیروهای نظامی آمریکا در خاک این کشور را تصویب کرد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین