آیت‌الله حیدری تاکید کرد؛ لزوم حفاظت از آثار تاریخی دوران مشعشعیان در خوزستان

آیت‌الله حیدری تاکید کرد؛ لزوم حفاظت از آثار تاریخی دوران مشعشعیان در خوزستان

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم حفاظت از آثار تاریخی باقیمانده از دوران مشعشعیان در خوزستان تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: لزوم حفاظت از آثار تاریخی دوران مشعشعیان در خوزستان

آیت‌الله محسن حیدری در حاشیه بازدید از نمایشگاه اهواز در گذر تاریخ با اشاره به لزوم حفاظت از میراث باقیمانده از حکومت مشعشعیان اظهار کرد: حکومت شیعه مشعشعیان یکی از دوره‌هایی است که با توجه به گستره حکومت آنها سبب ثبات تشیع در منطقه شد.

وی ادامه داد: در این دوران به خوبی توانستند جایگاه ویژه میان مردمان ایجاد کنند و آثار بسیاری را از آنها همچون سکه‌ها، قبرها، بناها و … را می‌توان مشاهده کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم حفاظت از آثار تاریخی باقیمانده از دوران مشعشعیان در خوزستان عنوان کرد: دستگاه‌های مربوطه همچون میراث فرهنگی باید به این آثار توجه ویژه‌ای داشته باشد و تمام سعی را در جهت پاسداری از این میراث عظیم انجام دهد.

حیدری با اشاره بر وجود آثار تاریخی مشعشعیان در شوشتر، حمیدیه، هویزه و دیگر نقاط استان تصریح کرد: این آثار یک ظرفیت ویژه‌ای‌ هستند که جهت ترویج فرهنگ شیعی اسلامی در منطقه می‌تواند تاثیر بسیاری داشته باشند.

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هویت مردم عرب اهواز از چهار عنصر اسلامیت، تشیع، عربیت و ایرانیت تشکیل شده و این چهار عنصر مردم این منطقه را از دیگران متمایز کرده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از عرضه این آثار در نمایشگاه گذر از تاریخ عنوان کرد: این آثار بخشی از تاریخ و هویت مردم عرب منطقه است و باید به بهترین شکل ممکن حفظ و به نمایش گذاشته شود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین