شکست خون‌آشام‌ها از مت دمون در گیشه سینماهای آمریکا

شکست خون‌آشام‌ها از مت دمون در گیشه سینماهای آمریکا

فیلم سینمایی «مریخی» با بازی «مت دمون» با غلبه بر انیمیشن «هتل ترانسیلوانیای ۲» توانست در این هفته در صدر گیشه سینماهای آمریکا بایستد.

خبرگزاری فارس: شکست خون‌آشام‌ها از مت دمون در گیشه سینماهای آمریکا

فیلم سینمایی «مریخی» به کارگردانی «ریدلی اسکات» و بازی «مت دمون» با ۵۵ میلیون دلار فروش طی تعطیلات سه روزه آخر هفته،  ۵۵ میلیون دلار در گیشه سینماهای آمریکا فروخت و با غلبه بر انیمیشن خون‌ آشامی «هتل ترانسیلوانیای ۲» که برای یک هفته در صدر گیشه ایستاده بود، توانست صدرنشین جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در سینماهای آمریکا شود.

این فیلم که براساس رمانی به همین نام نوشته «اندی وایر» ساخته شده است، داستان فضانوردی (با بازی مت دمون) است که به همراه عده‌ای به یک مأموریت فضایی به مریخ می‌رود و در آنجا براثر طوفانی شدید همه به غیر از او کشته می‌شوند و او که همه می‌پندارند او مرده است، تمام تلاش خود را می‌کند تا به زمین سیگنال بفرستد.

فیلم سینمایی «مریخی» همچنین با فروش ۵۵ میلیون دلار خود، تا حد زیادی توانست به رکورد فیلم «جاذبه» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم ماه اکتبر در تاریخ سینما نزدیک شود.

این فیلم از سوی منتقدان سینمایی نیز با استقبال خوبی روبرو شده تا آنجا که بسیاری از آنها بر این عقیده‌اند که این فیلم جزء برترین فیلم‌های کارنامه کاری «ریدلی اسکات» است.

این منتقدان همچنین بازی «مت دمون» در این فیلم به عنوان یک منجم و فضانورد را ستوده‌اند.

فیلم «مریخی»، پس از فیلم سینمایی «هانیبال» با ۵۸ میلیون دلار فروش، پرفروش‌ترین افتتاحیه فیلم‌های «ریدلی اسکات» را نیز به خود اختصاص داده است.

این فیلم در میان فیلم‌های کارنامه کاری «مت دمون»، پس از فیلم «اولتیمام بورن» از سری فیلم‌های «هویت بورن» با ۶۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار فروش، در جایگاه دوم پرفروش‌ترین افتتاحیه‌ها قرار گرفته است.

در این فیلم علاوه بر «مت دمون»، بازیگران دیگری چون «جسیکا چاستین»، «چیوتل ایجیوفور»، «کریستین ویگ»، «جف دنیلز»، «کیت مارا»، «دونالد گلوور» و «مایکل پنا» در آن ایفای نقش کرده‌اند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین