آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌های گسترده در یک سایت هسته‌ای کره شمالی خبر داد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌های گسترده در یک سایت هسته‌ای کره شمالی خبر داد

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی براساس تحلیل تصاویر ماهواره‌ای از انجام اقداماتی در مهم‌ترین سایت هسته‌ای کره شمالی خبر دادند.

خبرگزاری فارس: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فعالیت‌های گسترده در یک سایت هسته‌ای کره شمالی خبر داد

«یوکیو آمانو» دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه (امروز) گفت این سازمان متوجه فعالیت‌هایی در مهم‌ترین سایت هسته‌ای کره شمالی شده است.

به نوشته یونهاپ، ‌خبرگزاری رسمی کره جنوبی، آمانو امروز (سه شنبه) درجمع خبرنگاران گفت تصاویر ماهواره‌ای از مجتمع هسته‌ای «یونگ بیون» را بررسی کردند و متوجه جابه‌جایی تجهیزات شده و نشانه‌هایی از عملیات یک رآکتور ۵ مگاواتی را به دست آوردند.

آمانو به این نکته اشاره کرد که به دلیل عدم حضور بازرسان از سوی آژانس در کره شمالی، اطلاعات درباره برنامه هسته‌ای این کشور محدود است.

آمانو تصریح کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کره شمالی خواسته است به تمامی تعهدات بین‌المللی‌اش تحت قطعنامه سازمان ملل و بر اساس توافقات صورت گرفته میان ۶ کشور در گفت‌وگوهای هسته‌ای کره شمالی، پایبند باشد.

در پاسخ به سوالی درباره امکان فشار آژانس بر کره شمالی، آمانو گفت برنامه آژانس تایید اجرایی شدن توافق هسته‌ای است و قصد مداخله سیاسی ندارد.

وی تاکید داشت می‌بایست یک توافق سیاسی بین کشورهای کره‌شمالی با کشورهای کره‌جنوبی، آمریکا، چین،‌ ژاپن و روسیه که در گفت‌وگوهای ۶ جانبه هسته‌ای کره شمالی هستند، حاصل شود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین