۱۰۰ نفر در خوزستان نیاز مند پیوند کبد هستند

100 نفر در خوزستان نیاز مند پیوند کبد هستند

رییس مرکز فراهم آوری و پیوند اعضای بیمارستان گلستان اهواز گفت: دست کم ۱۰۰ نفر در استان خوزستان به پیوند کبد نیاز دارند.
دکتر امین بحرینی در آیین راه اندازی مرکز پیوند کبد خوزستان اظهار کرد: تعداد افرادی که در خوزستان نیاز به پیوند کبد دارند، کم نیست و اسامی حدود ۴۰ نفر از استان خوزستان در لیست شهرستان شیراز ثبت شده و نام ۲۰ تا ۳۰ بیمار نیز در لیست مرکز خوزستان به ثبت رسیده که با احتساب افرادی که اطلاع ندارند یا ثبت نام نکرده اند حداقل ۱۰۰ بیمار در خوزستان نیاز به پیوند کبد دارند.
وی افزود: با مساعدت و حمایت های دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، زمینه برای انجام پیوند کبد آماده و امکانات لازم تهیه شده است و نیروها آموزش های لازم را برای انجام پیوند فرا گرفته اند.
رییس مرکز فراهم آوری و پیوند اعضا در بیمارستان گلستان اهواز افزود: تاکنون ۵ میلیارد ریال برای تجهیزات، آموزش نیروها، تجهیز و تعمیر اتاق عمل مرکز پیوند کبد از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است.
بحرینی با اشاره به آمار بالای مرگ مغزی در استان گفت: دعا می کنیم که کسی دچار مرگ مغزی نشود اما اگر این اتفاق برای فردی روی داد، با توجه به این که مرگ مغزی، مرگ قطعی است از خانواده ها انتظار می رود برای نجات جان افرادی که در لیست های انتظار پیوند عضو هستند و امیدی برای ادامه زندگی ندارند، ما را یاری کنند و با اهدای عضو بیمار مرگ مغزی خود، امید و زندگی را به بیماران نیازمند پیوند هدیه کنند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین