مدارس حاشیه راههای خوزستان ایمن سازی می شوند

مدارس حاشیه راههای خوزستان ایمن سازی می شوند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان خوزستان گفت: مدارس حاشیه راههای استان خوزستان در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری ایمن سازی می شوند.

مسعود مصدقی روز شنبه در همایش دانش آموزان و فرهنگ ایمنی عبور و مرور در محل دبستان محتشم کاشانی اهواز اظهار کرد: ۱۳ طرح ایمنی از سوی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان خوزستان به منظور ایمن سازی جاده های استان تدوین شده است که یکی از این طرح ها ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در استان است.
وی با بیان اینکه ایمن سازی مدارس حاشیه راه در استان در دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری انجام می شود افزود: بر این اساس مقرر شده آموزش های رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به مدت ۲۰ ساعت به دانش آموزان ارائه و ابزارهای راهنمایی و رانندگی برای ایمن سازی مدارس حاشیه راه استان خوزستان تهیه می شود.
مصدقی اظهار کرد: در چند سال اخیر یک هزار و ۲۶۲ مدرسه در استان ایمن سازی شده اند و در سال جاری نیز بالغ بر یکصد مدرسه دیگر ایمن سازی خواهند شد.
مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان خوزستان افزود: در حدود ۳۲ میلیارد ریال برای ایمن سازی مدارس استان هزینه شده است و در سال جاری نیز بالغ بر شش هزار و ۴۰۰ میلیون ریال برای ایمن سازی مدارس در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه استان خوزستان ۱۴ هزار کیلومتر راه دارد گفت: ایمن سازی این میزان جاده سخت است و باید این کار زمان بندی شود.
به گفته فرحانی در شش ماه نخست امسال ۴۱ میلیون تردد وسایل نقلیه در جاده های استان انجام گرفته است.
مصدقی افزود: در سال جاری اعتباری بالغ بر ۸۲۰ میلیارد ریال به راهداری استان به منظور ایمن سازی جاده ها و معابر استان اختصاص یافته است.
همچنین در ادامه این آیین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان اظهار کرد: هر کشوری که به توسعه اقتصادی و سیاسی دست می یابد از ظرفیت آموزش و پرورش به عنوان چشم انداز آینده جامعه استفاده می کند.
احمد سیاحی بیان کرد: رعایت فرهنگ ایمنی محقق نمی شود مگر اینکه از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده شود، استانداری خوزستان آمادگی خود را برای تامین اعتبار نماهنگ های آگهی قوانین راهنمایی و رانندگی در صدا و سیما را اعلام می کند.
وی گفت: نیاز است که همایش های بزرگی برای ارائه آموزش و آگاهی قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان در استان برگزار شود.
در این آیین ، تعدادی از دانش اموزان نمونه در حوزه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تجلیل شدند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین