کشتی روسی گرفتار در یخ های قطب جنوب

کشتی روسی گرفتار در یخ های قطب جنوب

مسئولان استرالیایی جمعه از نجات ۵۲ مسافر یک کشتی روسی که در یخ های قطب جنوب گرفتار شده بود ابراز خرسندی کرده و عملیات نجات را ˈسخت و پیچیدهˈ خواندند.
خبرگزاری فرانسه از سیدنی گزارش داد که مسئولان نجات کشتی تحقیقاتی روسی ˈآکادمیک شوکالسکیˈ موفق شدند مسافران کشتی را به سلامت با یک بالگرد به نقطه ای دیگر منتقل کنند.
ˈجان یانگˈ مدیر عامل بخش واکنش های فوری ˈدفتر سلامت دریایی استرالیاˈ (ای اس ام ای) گفت: این مورد بسیار دشوار بود و براساس یک رفتار مرسوم ما دلمان نمی خواست که مورد (کشتی گرفتار شده) آنقدر دور در نقطه ای دور افتاده باشد.
یخ های قطور، باران و برف و باد از حرکت سه یخ شکن بسوی کشتی گرفتار شده ممانعت می کرد و باد اجازه استفاده از بالگرد یخ شکن چینی را که در نزدیکی محل بود، نمی داد.
به گفته ˈیانگˈ تمام عملیات هایی که در منطقه قطب جنوب صورت می گیرد دشوار است و این دشواری به سبب حرکت یخ و تغییرات آب و هوایی است که گرفتاری های مخصوص به خود را موجب می شود.
ˈوی ۵۲ مسافر کشتی ˈآکادمیک شوکالسکیˈ را که با وضعیت آنجا آشنا نبودند مشکل دیگر عملیات نجات خواند و یادآور شد که مسافران اکنون با یک کشتی استرالیایی به آهستگی بسوی آبهای باز در حرکت هستند که تا دو هفته دیگر وارد این آبها خواهند شد.
یانگ اعلام کرد که درس های آموخته شده از فرآیند نجات در اختیار ˈسازمان بین المللی دریانوردیˈ گذاشته خواهد شد و مقررات و رهنمودهایی که از آن برای عملیات در قطب که موضوع فعالی است بکار گرفتیم در آینده مورد استفاده قرار خواهد کرد.
لازم به یادآوری است که کشتی آکادمیک شوکالسکی با ۲۲ خدمه حرفه ای آن همچنان در محل گرفتار مانده و منتظر مساعد شدن هوا و کمتر شدن یخ ها هستند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین