عملیات اجرایی پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب دربندرامام آغاز شد

عملیات اجرایی پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب دربندرامام آغاز شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از آغاز عملیات اجرایی احداث پیشرفته ترین تصفیه خانه فاضلاب درماهشهر و بندرامام با مشارکت کنسرسیوم ایران و چین به منظور حفاظت از محیط زیست منطقه و آب های نیلگون خلیج فارس خبر داد.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی این شرکت، ˈمحمدعلی صنیعی نژادˈ اعتبار مورد نیاز این طرح را ۹۶۰میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: ۸۵ درصد هزینه این طرح از منابع ارزی و ۱۵درصد به صورت ریالی تامین می شود.
وی توضیح داد: مرحله نخست تصفیه خانه فاضلاب بندرامام به ظرفیت ۲۵ هزار مترمکعب در روز ˈحدود ۹۰ درصد ظرفیت نهاییˈ با اعتبار ارزی ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار یورو و اعتبار داخلی چهار میلیارد ریال در مدت سه سال طراحی و احداث خواهد شد.
صنیعی نژاد ظرفیت نهایی تصفیه خانه ماهشهر را نیز ۷۵ هزارمترمکعب در روز اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست، ۸۲ درصد ظرفیت نهایی این تصفیه خانه معادل ۶۲ هزار مترمکعب با اعتبار ارزی ۱۱ میلیون و ۴۳۰ هزار یورو و اعتبار داخلی هفت میلیارد ریال احداث می شود.
وی هدف از اجرای این طرح را ارتقای شاخص های بهداشتی و حفظ محیط زیست با حذف ورود فاضلاب خام به خلیج فارس، برگشت آب به چرخه طبیعت، استفاده بهینه از پساب های فاضلاب به عنوان کود برای مصارف کشاورزی و آبیاری مزارع و ایجاد فرصت های شغلی مستقیم و غیرمستقیم اعلام کرد.
با بهره برداری از مرحله نخست این دو تصفیه خانه زمینه بهره مندی ۳۵۴ هزار نفر از خدمات پیشرفته این پروژه آبفا فراهم می شود.
بر اساس این گزارش، نماینده مردم ماهشهر و بندرامام در مجلس شورای اسلامی در آیین آغاز عملیات اجرایی این تصفیه خانه، رفع مشکل فاضلاب را نعمتی برای شهرهای ساحلی خوزستان برشمرد که تاثیر جامعی در زندگی مردم این شهرها خواهد داشت.
ˈحبیب آغاجریˈ افزود: از ابتدای آغاز طرح شبکه فاضلاب از محل اوراق مشارکت گام های بسیار بزرگی برداشته شده است.
این نماینده مجلس با بیان این که شبکه جدید فاضلاب در دست احداث تنها برای دفع فاضلاب است و طبق استانداردهای روز جهان برای دفع فاضلاب ۳۵۴ هزار نفر طراحی شده اضافه کرد: نباید انتظار داشت که شبکه فاضلاب پاسخ گوی دفع آب های سطحی باشد؛ چرا که برای دفع آب های سطحی بندر امام و ماهشهر حجمی حدود ده ها برابر حجم فعلی شبکه در دست اجرا مورد نیاز است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین