رئیس دانشگاه جامع علمی‌ ـ کاربردی خوزستان خبر داد؛ تلاش برای راه‌اندازی مراکز علمی‌ ـ کاربردی گمرکات و هوانوردی در خوزستان

رئیس دانشگاه جامع علمی‌ ـ کاربردی خوزستان خبر داد؛ تلاش برای راه‌اندازی مراکز علمی‌ ـ کاربردی گمرکات و هوانوردی در خوزستان

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی خوزستان از تلاش برای راه‌اندازی مراکز علمی ـ کاربردی گمرکات و هوانوردی در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: تلاش برای راه‌اندازی مراکز علمی‌ ـ کاربردی گمرکات و هوانوردی در خوزستان

علی حسین حسین‌زاده در حاشیه جشن سالروز تاسیس مرکز آموزش علمی ـ کاربردی استان اظهار کرد: با توجه به مشکلات پذیرش دانشجو از نظر کمی در دانشگاه‌ها، دانشگاه علمی ـ کاربردی در سال ۷۱ تاسیس شد و از نظر کیفی برنامه ریزان حوزه آموزش به این نتیجه رسیدند که آموزش را باید به سمت آموزش‌های مهارتی سوق داد داد.

وی افزود: هدف این دانشگاه برخلاف سایر دانشگاه‌ها سوق دادن به سمت آموزش‌های مهارتی ـ علمی است که فارغ‌التحصیلان بتوانند در آینده در زمینه کار آفرینی به کشور خدمت کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی خوزستان تصریح کرد: به دلیل برخی کمبودها با شکل دهی آموزش‌های مهارتی مشکل داریم، البته برخی از مراکز مثل مرکز علمی ـ کاربردی ملی حفاری توانسته‌اند موفق باشند و از برندهای آموزشی در استان هستند.

حسین‌زاده ابراز امیدواری کرد که در آینده بتوانیم در رشته‌های انسانی و بهزیستی نیز به این کیفیت و برند دست پیدا کنیم.

وی ضمن  بیان اینکه در حال حاضر ۳۲ مرکز علمی ـ کاربردی در استان فعالیت می‌کنند که نزدیک به ۳۰ هزار دانشجو در رشته‌های متنوع در این مراکز مشغول به تحصیل هستند عنوان کرد: بعضی از رشته‌های موجود مورد رقابت با دانشگاه‌های دیگر است و این ظرفیت موجود نیز به همت مسئولان قبلی و کسانی که در این حوزه کار کرده‌اند به‌وجود آمده و باید قدر آنها را دانست، اما ما به این اکتفا نداریم.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی خوزستان ادامه داد: نگاه ما به آموزش یک نگاه کیفی بوده و با توجه به ظرفیت‌های استان حوزه کمی را نیز گسترش می دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین به دنبال آن هستیم که در بحث مناطق آزاد و حوزه گمرکات که از حوزه‌های مهم مهارتی است به‌ویژه در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر و در موضوع صادرات و واردات و ترخیص کالا، انبارداری و… مراکز علمی ـ کاربردی در رشته‌های مرتبط راه اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی خوزستان با بیان اینکه در نظر داریم مرکز علمی ـ کاربردی هوانوردی با برند شرکت هواپیمایی نفت در استان راه اندازی کنیم گفت: به قدری ظرفیت در استان وجود دارد که با شناسایی آنها و کار آموزشی در این زمینه می‌توان مراکزی با برندهای معتبر و مورد استقبال جوانان راه اندازی کرد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین