جاده های خوزستان لغزنده است،رانندگان احتیاط کنند

جاده های خوزستان لغزنده است،رانندگان احتیاط کنند

در پی بارندگی ها ازعصریکشنبه در شهرهای مختلف خوزستان جاده های مسیر استان بویژه اهواز به سایر نقاط لغزنده و در برخی مناطق کوهستانی بارش برف توام با مه صبحگاهی شده که ضرورت احتیاط رانندگان را طلب می کنند.
هم اکنون بارندگی به صورت پراکنده بیشتر نقاط خوزستان را فرا گرفته و در اهواز مرکز استان نیز از یکشنبه شب تاکنون این بارندگی ها ادامه دارد ضمن اینکه مه غلیظی در برخی نقاط استان بویژه اندیکا، تاراز و سایر مناطق کوهستانی توام با بارش برف فرا گرفته است.
محور اندیکا، تاراز هم اکنون باز است اما به دلیل مه غلیظ و سخت گذر بودن آن بویژه در محدوده استان چهار محال و بختیاری احتیاط رانندگان و داشتن وسایل ایمنی و گرم کننده برای عبور از این مسیر را طلب می کنند.
فرماندار اندیکا روز یکشنبه گفت: بارندگی در شهرستان اندیکا همچنان ادامه دارد و در مناطق کوهستانی همراه با بارش برف است.
ˈعبدالحمید فخاری مقدمˈ افزود: بدلیل سخت گذر بودن مسیر اندیکا، تاراز بویژه در مناطق جری و تونل دلا به رانندگان توصیه می شود که تا بهبود وضع هوا در صورت امکان از تردد از این مسیر خودداری و از سایر مسیرهای مناسب تر برای آمد و شد بین دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان استفاده کنند.
وی افزود: با اینحال پلیس راه منطقه در مسیر اندیکا به تاراز استقرار یافته و توصیه های لازم را به رانندگان در این مسیر ارائه می دهد ضمن اینکه گروههای امدادی هلال احمر و راهداری مستقر در نقاط سخت گذر نیز با کلیه وسایل و تجهیزات لازم در حال آماده باش برای کمک رسانی هستند.
فرماندار اندیکا خاطر نشان کرد که در پی بارش برف سنگین و کولاک در هفته گذشته در مناطق سخت گذر شمال اندیکا توسط نیروهای امدادی هلال احمر به مسافران و رانندگان گیرافتاده در برف کمک رسانی و اسکان موقت شد ضمن اینکه این مسیر که مسدود شده بود با استفاده از ماشین آلات مجهز بازگشایی شد.
وی گفت: سه الی چهار کوهنورد نیز در مدت مزبور در ارتفاعات منطقه که در برف گیر کرده بودند با استفاده از یک چرخبال نجات یافتند.
از سوی دیگرمدیریت بحران استانداری خوزستان در پی آغاز موج جدید بارندگی ها که بیشترمناطق خوزستان را به صورت بارندگی و بارش برف فراگرفته نسبت به طفیان رودخانه های فصلی و آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد.
بنا به گزارش اداره کل هواشناسی خوزستان، بارندگی ها تا دو روز آینده در بیشتر شهرهای این استان به صورت پراکنده ادامه دارد و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات شمال شرقی خوزستان این بارش ها به صورت برف خواهد بود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین