رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: تبدیل بخش کشاورزی استان به شهرک می‌تواند نجات بخش کشاورزی استان شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: تبدیل بخش کشاورزی استان به شهرک می‌تواند نجات بخش کشاورزی استان شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: تبدیل بخش کشاورزی استان به شهرکهای کشاورزی می‌تواند نجات بخش کشاورزی استان شود.

خبرگزاری فارس: تبدیل بخش کشاورزی استان به شهرک می‌تواند نجات بخش کشاورزی استان شود

کیخسرو چنگلوایی در حاشیه جلسه شهرک‌های کشاورزی و کشت پاییزه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان اظهار کرد: پایداری کشت کشاورزی، استمرار در صادرات و افزایش تولید از جمله مقولاتی است که با تاسیس شهرک‌های کشاورزی محقق خواهد شد.

چنگلوایی گفت: بر اساس گزارش دریافتی از ۱۶ شهرستان که بصورت اقماری در آن کشاورزی صورت می‌گیرد برای هر منطقه‌ای چهار نقطه مشخص کردیم و با مشخصات کامل به منظور انتقال آب به سازمان آب و برق فرستادیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با بیان اینکه معرفی اراضی یکی از مشکلات پیش روی ماست، گفت: اخیراً بخشی از اراضی که بصورت مجمع از قبل احداث شد را معرفی کردیم.

وی ادامه داد: در بخش اعتبارات با وجود اینکه هفت ماه از سال گذشته هنوز یک ریال اعتبار به عنوان پیش‌بینی یا مصوب دریافت نکردیم، فقط ۶ میلیارد ریال در قالب مجمع و نه شهرک برای کاربری دامداری دریافت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان بیان کرد: طبق برنامه زمانبندی شده تا پایان شهریور کار مطالعات و عملیات اجرایی و زیر ساخت‌های سه نقطه از نقاطی که در قالب مجمع شناسایی و مشاوره مطالعاتی ان‌ها تمام شد.

کیخسرو چنگلوایی تاکید داشت: از مجموع ۱۵ شهرک کشاورزی ۵شهرک کشاورزی به منظور کشت کشاورزی مشخص شد.

وی ادامه داد: نقاط شناسایی شده در شهرک‌های کشاورزی انتقال آب با مشکل روبرو است و در برخی نقاط یا آب سطحی و یا زیر زمینی کاهش پیدا کرد.

چنگلوایی اذعان داشت: در برخی مناطق کشاورزی حتی تامین آب شرب منطقه با مشکل روبرو است. بنابراین در این مناطق به سختی می‌توان به توسعه کشاورزی دست پیدا کرد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین