بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای ثابت دولتی در خوزستان

بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای ثابت دولتی در خوزستان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از بازدید همگانی از ۷۰۰ مرکز فنی و حرفه‌ای ثابت دولتی در سطح استان به‌مناسبت هفته مشاغل خبر داد.

خبرگزاری فارس: بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه‌ای ثابت دولتی در خوزستان

عبدالنبی سواعدی با اشاره به اینکه از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه جاری به عنوان هفته مشاغل نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: به‌مناسبت هفته مشاغل بازدید کشوری از ۷۰۰ مرکز فنی و حرفه‌ای ثابت دولتی در سطح استان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این بازدیدها در راستای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای برنامه تحول مهارت انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، انجام بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تاثیر به‌سزا و مطلوبی را در جهت توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی و معرفی آموزش‌های مهارتی برای اقشار مختلف جامعه به همراه دارد.

وی اضافه کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از متولیان اصلی نظام آموزش مهارت و فناوری در جهت تحقق اهداف سند چشم‌انداز، سیاست‌ها و همچنین تحقق بند دوم سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر آموزش نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازارکار و ارتقای توان کارآفرینی و توأم کردن آموزش و مهارت و جلب همکاری بنگاه‌های اقتصادی برای استفاده از ظرفیت آنها، اهداف و برنامه‌های مختلفی را دنبال می‌کند.

سواعدی با بیان اینکه اطلاع رسانی، هدایت و فراگیر کردن هرچه بیشتر آموزش‌های مهارتی و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی در جامعه از ابزار کلیدی و زیرساختی تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود، تصریح کرد: بازدید از مراکز مجهز به جدیدترین تجهیزات کارگاهی و آموزشی، دیدار با مربیان توانمند و با تجربه که ارائه دهنده آموزش‌های مهارتی روز دنیا همگام با استانداردهای جهانی در کشور هستند، زمینه ارتقای ارتباط میان مخاطبان اعم از دانش آموزان، کارجویان، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، اتحادیه اصناف و صنایع و غیره با سازمان فنی و حرفه‌ای فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در پایان، از معرفی سایت مشاوره شغلی به جامعه هدف، تبلیغات مشاوره رایگان و برگزاری مسابقات با محوریت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح کارآموزان و بازدیدکنندگان مراکز به عنوان برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده و قابل اجرا در هفته مشاغل نام برد.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین