بررسی شرایط گلزنی رونالدو در فصل جاری

بررسی شرایط گلزنی رونالدو در فصل جاری

کریستیانو رونالدو همچنان به روند گلزنی خود برای رئال مادرید به شکل مثبتی ادامه می دهد؛ هرچند که ۱۲ گل او در فصل جاری تنها در ۵ بازی زده شده است.


رونالدو فصل را همچون سالیان گذشته به عنوان یک مهاجم کناری آغاز کرد. مهاجمی مخصوص قسمت چپ فاز تهاجمی اما نگاهی به آمار گل های زده او نشان می دهد که نابغه پرتغالی زیر نظر بنیتس، به یک مهاجم نوک تبدیل شده است.

از ۱۲ گلی که او به ثمر رسانده، ۹ گل از داخل محوطه جریمه (۳ پنالتی) و با یک تک ضربه وارد دروازه حریفان شده است.۴ گل از این ۹ گل نیز از داخل ۶ قدم به ثمر رسیده است. شرایطی که او در حال تجربه کردن است، نسبت مستقیم با افزایش سن او نیز دارد. رونالدوی ۳۰ ساله که فوریه ۲۰۱۶ وارد ۳۱ سالگی خواهد شد، بدین گونه در طول ۹۰ دقیقه انرژی بیشتری ذخیره کرده و کمتر دچار خستگی می شود.
از این لحاظ او را می توان با مهاجمانی چون کاوانی، آگوئرو و لواندوفسکی مقایسه کرد. مهاجمانی که در کنار سوارز، نیمار و مسی، رقبای او در کسب کفش طلای پنجم نیز محسوب می شوند.

رونالدو در طول دوران حرفه ای خود ۷۶۰ بازی انجام داده و بیش از ۵۰۰ گل نیز به ثمر رسانده است. بررسی گل های او در یکی دو سال اخیر نشان می دهد که بیشتر آنها از درون محوطه جریمه به ثمر رسیده اند. او برای رئال، ۳۲۵ گل به ثمر رسانده، ۲۲۱ گل با پای راست، ۵۶ گل با پای چپ، ۴۷ گل با ضربه سر و یک گل با دست مقابل بیلبائو.

او تا بدینجای فصل در ۱۲ بازی برای رئال حضور داشته و ۱۲ گل به ثمر رسانده؛ هرچند که این ۱۲ گل تنها در ۵ بازی زده شده اند. فصل گذشته او در چنین مقطعی، در ۱۰ بازی ۱۷ گل زده بود. دو فصل پیش نیز این آمار ۱۵ گل در ۹ بازی بود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین