آلاینده های شرکت صنایع فولاد مشکل اصلی مردم منطقه مهدیس اهواز است

آلاینده های شرکت صنایع فولاد مشکل اصلی مردم منطقه مهدیس اهواز است

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت:در بازدید از منطقه مهدیس اهواز در منطقه هشت شهرداری این شهر،یکی از مشکلاتی که بارها از سوی مردم مطرح شده ، آلودگی هوای این منطقه توسط آلاینده های شرکت صنایع فولاد است .
جمشید سلحشور در بیست و دومین جلسه شورای شهر اهواز که عصر دوشنبه در محل این شورا برگزار شد بیان داشت: با توجه به موضوع جابجایی بنکدارن مرکز شهر اهواز به منطقه پردیس باید در ابتدا مشکل آلاینده های شرکت صنایع فولاد در این منطقه حل شود.
وی با اشاره به بازدید های انجام شده از مناطق کوی پیروزی و کوی شاهد در منطقه سه اهواز گفت: در این مناطق مردم با مشکلات بسیار مانند دفع فاضلاب،نبود روشنایی کافی در معابر،نبود پارک های محله ای و برخی مشکلات دیگر روبرو هستند که باید هرچه سریعتر حل شود.
این عضو شورای شهر اهواز گفت: با توجه به اینکه دانشگاه علوم و تحقیقات خوزستان در این منطقه واقع است شهرداری این منطقه باید برای ساماندهی و بهبود وضعیت این منطقه راه کاری عملی داشته باشد.
سلحشور به بازدید از کوی صادقیه در منطقه باهنر اهواز اشاره داشت و گفت: جای تاسف است که در کلان شهر اهواز منطقه ای وجود دارد که مردم این منطقه از کمترین حقوق شهروندی محروم هستند .
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با ارایه پیشنهاد در خصوص ساخت مرکز آموزشی و درمانی برای پرسنل شهرداری اهواز گفت: شهرداری اهواز نیز می تواند مانند سایر ارگان ها مرکزی آموزشی و درمانی برای ارایه خدمات به خانواده های نیروهای شهرداری داشته باشد.
این عضو شورای شهر اهواز بیان داشت: همچنین شهرداری اهواز باید ارتباطات خود را با سازمان نظام مهندسی قوی تر کند .
وی در خصوص تعیین تکلیف طرح یک هزار و ۲۰۰ هکتاری کمربند سبز اهواز بیان داشت: با توجه به اینکه ۵۰۰ هکتار از اراضی کمربند سبز شهر اهواز درختکاری شده اما مشکلات مالی شهر داری اهواز برای ادامه روند اجرایی این پروژه همچنان ادامه دارد.
سلحشور با بیان اینکه سایر سازمان ها نیز باید در اجرای این پروژه به شهرداری اهواز کمک کنند بیان داشت: نمی توان توقع داشت که شهرداری اهواز تمامی اعتبارات طرح کمربند سبز اهواز را اجرایی کند و در این زمینه لازم است نشستی با معاون عمرانی استاندار خوزستان داشته باشیم.
وی در خصوص اجرای طرح یکسان سازی نمای ساختمان ها در شهر اهواز گفت: در حال حاضر در تمامی مناطق شهر اهواز خانه های مسکونی با شکل های متفاوتی وجود دارد که می توان با برنامه ریزی نماهای ساختمان های شهر اهواز را برای زیبایی بیشتر یکسان کرد.
در این نشست همچنین رامی علاسوند رییس شورای شهر اهواز با اشاره به سفر رییس جمهور به استان خوزستان بیان داشت:معین شده که برای اجرای پروژه قطار شهری اهواز۶۰۰ میلیون دلار از طریق فاینانس در اختیار این پروژه قرار داده شود که امیدواریم در سفر رییس جمهور مراحل انجام این کار نهایی شود.
در ادامه مریم ابریشم کار دیگر عضو شورای شهر اهواز نیز با انتقاد از قراردادهای خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: قراردادهای خدمات شهری شهرداری اهواز از ابتدا جنجال برانگیز بود ومقرر شده بود قراردادهای شهرداری اهواز در کمیسیون خدمات شهری مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی افزود: رای تمامی اعضای کمیسون خدمات شهری شورای شهر با رای رییس این کمیسیون برابر است و تمامی اعضاء حق دارند قراردادهای شهرداری اهواز را بررسی کنند.
این عضو شورای شهر اهواز افزود: قراردادهای شهرداری اهواز باید پیش از مناقصه و آگهی شدن مورد بررسی قرار گیرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین