وحید نفر: «ایستاده در موقعیت» نبض زندگی در جنگ است/ توجه به طراحی‌صحنه

وحید نفر: «ایستاده در موقعیت» نبض زندگی در جنگ است/ توجه به طراحی‌صحنه
وحید نفر کارگردان نمایش «ایستاده در موقعیت» این اثر را نبض زندگی در جنگ می داند و معتقد است برای انتقال بهتر مفهوم توجه به آکسسوار صحنه اهمیت دارد.

وحید نفر کارگردان نمایش «ایستاده در موقعیت» که از امروز ۱۰ آبان در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می رود گفت: زمانی نزدیک به ۷ ماه طول کشید تا اولین اجرای این نمایش در جشنواره ایثار رقم بخورد که دلیل این تاخیر هم این بود که جشنواره بنا به دلایلی به تعویق افتاد ولی در نهایت اثر ما در همان جشنواره روی صحنه رفت و توانست جوایزی را هم از آن خود کند.

وی با اشاره به اینکه بعد از آن به پیشنهاد انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و حمایت آنها «ایستاده در موقعیت» برای اجرای صحنه ای آماده شد، بیان کرد: خوشحالم از اینکه قبل از آغاز اجرا پیش‌فروش بلیت‌ها راضی‌کننده است و لطف دوستان و مخاطبان شامل حال من شد. «ایستاده در موقعیت» نبض زندگی در جنگ است. جنگ همیشه یک مساله بزرگ و تکان دهنده است که قطعا زندگی انسان ها را تحت تاثیر قرار می دهد و عواقب آن اجتناب‌ناپذیر است اما زندگی کردن را نباید فراموش کرد.

نفر اظهار کرد: زندگی در شرایط جنگ موضوعی است که باید هم در زمان خود و هم بعد از آن مورد توجه قرار بگیرد و آنچه در «ایستاده در موقعیت» مد نظر داشتم نمایش ارزش زندگی و انسان ها در موقعیتی چون جنگ بود و تمام تلاشم را کردم تا نشان دهم حتی در بدترین شرایط هم نباید از این مهم غافل شد.

این کارگردان با اشاره به اینکه بسیاری از نمایش های صحنه ای به خاطر کمی بودجه بازیگرمحور شده اند، گفت: اغلب اجراهای روی صحنه بر پایه دیالوگ ها و موقعیت بازیگر شکل می گیرد و البته این خلاقیت دوستان ما را نشان می دهد که با کمترین امکانات بهترین فضا را به مخاطب نشان می دهند ولی ما تلاش کردیم در این نمایش کمی از این مسیر فاصله بگیریم و به آکسسوار صحنه هم توجه کنیم.

وی در پایان گفت: سعی کردیم فضای ارائه شده در نمایش حرفی برای گفتن داشته باشد به عنوان مثال استفاده از نی قرار نیست فقط جذابیت بصری ایجاد کند بلکه وسیله ای است برای معرفی درست نکاتی که در آن صحنه باید منتقل شود. به نظر من صحنه ارزش خودش را دارد و ایجاد موقعیت بصری برای ارائه بهتر نمایش و انتقال پیام بسیار حائز اهمیت است.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین