ادامه درگیری‌ها در یمن و آمادگی برای مقابله با توفان «شابلا»

ادامه درگیری‌ها در یمن و آمادگی برای مقابله با توفان «شابلا»

با ادامه درگیری‌های مسلحانه نیروهای انصار الله با نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی، بخش‌هایی از جنوب و مناطق ساحلی یمن برای مقابله با خطرات توفان شابلا در آماده باش به سر می‌برد.

خبرگزاری فارس: ادامه درگیری‌ها در یمن و آمادگی برای مقابله با توفان «شابلا»

در حالی که جنگنده‌های سعودی مناطقی در استان‌های تعز، جوف، صنعاء، مأرب و شبوه را بمباران کرده‌ درگیری‌ها بین نیروهای وابسته به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان با ارتش و نیروهای انصار الله در چند استان یمن ادامه پیدا کرده است.

روزنامه سعودی «الحیات»، گزارش داد که روز شنبه (دیروز) نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی شهر دمت در شمال استان ضالع را اشغال کرده‌اند.

بر اساس این خبر با نزدیک شدن توفان «شابلا» به جنوب و شرق یمن، دولت محلی وابسته به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن در حضرموت، شبوه، المهره و سقطری در حالت آماده باش در آمده و هادی دتسور داده تا اتاق عملیاتی با حضور وزیر کشور، وزیر بهداشت، وزیر مسکن و دارایی به منظور مقابله با خطرات احتمالی این توفان تشکیل شود.

در همین راستا «عادل عبدالحمید» استاندار حضرموت به الحیات گفته که اداره تحت امر او اقدامات پیشگیرانه لازم و ضروری به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی توفان شابلا را اتخاذ کرده است.

انتظار می‌رود این توفان که به سواحل و مناطق جنوبی یمن نزدیک شده ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشته باشد و ارتفاع امواج آن در مناطق ساحلی به ۱۰ متر برسد.

در بخش میدانی نیز درگیری‌ها میان نیروهای جنبش انصار الله و مزدوران هادی در الزاهر و ذی ناعم در استان البیضاء در جنوب شرق صنعاء ادامه داشته که ۲۰ نفر از نیروهای انصار الله و ۱۵ نفر از شبه نظامیان وابسته به هادی کشته شده‌اند.

از سوی دیگر منابع نزدیک به نیروهای وابسته به ائتلاف اعلام کرده‌اند که قرار است عملیاتی برای اشغال شهر تعز که کنترل آن در دست نیروهای انصار الله است به زودی آغاز شود.

این منابع مدعی شده‌اند که نیروهای کمکی از عدن به شهر تعز ارسال شده است و درگیری‌ها در استان‌های تعز و لحج و مناطق الوازعیه و المضاربه و ماویه ادامه دارد.

منابع محلی یمنی همچنین تأکید کرده‌اند که بالگردهای آپاچی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان مناطق حریب و بیجان در شبوه را هدف حملات هوایی خود قرار داده‌اند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین