پیشروی ارتش سوریه در «غوطه شرقی دمشق»

پیشروی ارتش سوریه در «غوطه شرقی دمشق»

نیروهای ارتش سوریه در ریف دمشق موفق شدند، پیشروی جدیدی را در منطقه «غوطه شرقی» محقق کرده و ضربات سنگینی به «جیش الاسلام» وارد کنند.

خبرگزاری فارس: پیشروی ارتش سوریه در «غوطه شرقی دمشق»

یگان‌های ارتش سوریه پیشروی خود در منطقه «غوطه شرقی» دمشق و مزارع شمالی منطقه «حرستا» در ریف دمشق را با وارد آوردن خسارات سنگین جانی و مالی به گروه‌های مسلح تروریستی ادامه می‌دهند.

جدیدترین تحولات میدانی در این محور عملیاتی از انهدام مواضع و خطوط دفاعی گروه‌های تروریستی و غلبه بر شمار زیادی از عناصر این گروه حکایت دارد.

عملیات ارتش سوریه با همکاری نیروهای داوطلب دفاع مردمی این کشور در شهرک «حوش عدمل» و مزارع آن در منطقه «النشابیه» در جنوب غوطه شرقی دمشق انجام شد.

در این عملیات نیروهای سوری موفق شدند، پس از انهدام مواضع و خطوط دفاعی تروریست‌ها پیشروی چشمگیری را در محور «مرج السلطان» محقق کنند.

منابع میدانی سوری در این خصوص تصریح کردند که نیروهای ارتش و داوطلب مردمی سوریه مواضع گروه‌های تروریستی در ساختمان دو شرکت بنز و پژو در بزرگراه حرستا را منهدم کردند و به گروه تروریستی «جیش الاسلام» به سرکردگی «زهران علوش» که مورد حمایت مستقیم عربستان سعودی قرار دارد، ضربات سنگین جانی و مالی وارد کردند.

غوطه دمشق، منطقه‌ای است که از شرق و غرب و جنوب شهر را دمشق را فراگرفته و از حیث اداری و استانی تابع دو استان دمشق و ریف دمشق است و در واقع دشتی گسترده و وسیع پوشیده از باغ‌ها و بوستان‌های میوه است و از جمله سرسبزترین و حاصلخیزترین مناطق جهان به شمار می‌آید.

درباره سرسبزی و حاصلخیزی منطقه غوطه تنها کافی است که گفته شود، از این منطقه در کتاب «عجایب و شگفتی‌های کشورها» و از آن تحت عنوان یکی از بهشت‌های روی زمین یاد شده است.

منطقه غوطه دمشق به دو بخش غوطه شرقی و غوطه غربی تقسیم می‌شود.

غوطه غربی دمشق از تنگه «ربوه» دمشق آغاز می‌شود و با امتداد به سمت غرب و جنوب مناطق اطراف مزه، کفر سوسه، داریا، ببیلا، صحنایا، الأشرفیه و سبینه را در برمی‌گیرد.

اما غوطه شرقی از شهر دوما آغاز می‌شود و به سمت شرق و جنوب امتداد می‌یابد و اطراف شهر دمشق را بوستان‌ها و باغ‌های سرسبز را در برمی‌گیرد که مهمترین آنها شهرها و شهرک‌هایی مانند جرمانا، ملیحه، عقربا، حزّه، کفربطنا و عربین است.

این منطقه هم اکنون یکی از مهمترین کانون‌های عملیاتی ارتش سوریه است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین