اوباما: ارتش آمریکا در سوریه به خط مقدم نبرد با «داعش» نمی‌رود

اوباما: ارتش آمریکا در سوریه به خط مقدم نبرد با «داعش» نمی‌رود

رئیس‌ جمهوری آمریکا اعلام کرد که قرار نیست نظامیان آمریکایی که به سوریه اعزام می‌شود در خطوط مقدم این کشور به طور مستقیم وارد درگیری با تکفیری‌های «داعش» شوند.

خبرگزاری فارس: اوباما: ارتش آمریکا در سوریه به خط مقدم نبرد با «داعش» نمی‌رود
«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که نیروهای آمریکایی که قرار است در سوریه مستقر شوند، برای آموزش معارضان و نه برای مبارزه مستقیم با تکفیری‌های «داعش» در خط مقدم سوریه هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرد، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که علیرغم تصمیم‌گیری برای استقرار نیروهای عملیات ویژه در سوریه، آمریکا نظامیان خود را در خطوط مقدم سوریه برای مبارزه با تکفیری‌های داعش قرار نمی‌دهد.

اوباما در اولین اظهارنظرات خود از زمان اعلام تصمیمش در روز جمعه هفته گذشته برای استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه، تأکید کرد که واشنگتن در واقع به دنبال بسط آنچیزی است که از قبل در سوریه انجام می‌داد.

وی در مصاحبه روز دوشنبه (دیروز) با شبکه «ان بی سی» گفت: «به خاطر داشته باشید که ما از قبل عملیات ویژه انجام می‌دادیم و در واقع این کار بسط آنچه که انجام می‌دهیم می‌باشد.ما ارتش آمریکا را در خطوط مقدم مبارزه با داعش قرار نمی‌دهیم».

اوباما به جنگ آمریکا در عراق اشاره کرد و گفت: «من کاملاً اصرار دارم که ما قصد نداریم مثل جنگی که در عراق با گردان‌ و اشغال داشتیم، مبارزه کنیم. مشکل به این شکل حل نمی شود».

کاخ سفید روز جمعه هفته گذشته از اعزام گروهی کمتر از ۵۰ نفر از نظامیان آمریکایی برای کمک به  ائتلاف مبارزه با داعش و برای هماهنگی با نیروهای محلی در حال نبرد، خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی تصمیم گرفته است راهبرد خود در مبارزه با داعش در سوریه را تغییر دهد که پیش از این در سال ۲۰۱۳ راهبردی را برای تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی علیه داعش اعلام کرد اما با گذشت بیش از یک سال و نیم از راهبرد، ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا نتوانسته مانع از پیشروی تکفیری‌های داعش شود.

پیش از این اوباما تأکید کرده بود که تمایلی ندارد نظامیان آمریکایی را وارد جنگ‌ها و نبردهای مستقیم در عراق یا سوریه کند.

روسیه حدود یک ماه پیش به درخواست «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و مجوز پارلمان مسکو، حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد و تاکنون خسارات زیادی را به تکفیری‌های داعش وارد آورده است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین