مقام ارتش آمریکا: به حضور خود در دریای چین جنوبی ادامه خواهیم داد

مقام ارتش آمریکا: به حضور خود در دریای چین جنوبی ادامه خواهیم داد

در حالی که تنش‌ها بین پکن و واشنگتن درباره دریای چین جنوبی ادامه دارد، «هری هریس» فرمانده نظامیان آمریکا در اقیانوسیه گفت که «هرجایی» که قوانین بین‌الملل اجازه فعالیت بدهد ما حضور خواهیم داشت.

خبرگزاری فارس: مقام ارتش آمریکا: به حضور خود در دریای چین جنوبی ادامه خواهیم داد

فرمانده نظامیان آمریکا در اقیانوسیه در دانشگاهی در پکن گفت که ارتش آمریکا به حضور خود در دریای چین جنوبی ادامه خواهد داد.

دریاسالار «هری هریس» فرمانده نظامیان آمریکا در اقیانوسیه که در پکن بسر می‌برد در اظهاراتی در مرکز استنفورد دانشگاه پکن به مساله تنشها در دریای چین جنوبی پرداخت.

تنشها در دریای چین جنوبی به دنبال اقدام اخیر آمریکا در اعزام یک ناو آمریکایی به یک منطقه مورد ادعای چین در دریای چین جنوبی تشدید شد؛ اقدامی که واکنش پکن را به دنبال داشت و این کشور به آمریکا نسبت به هرگونه نقض حاکمیت چین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دریاسالار هریس در سخنرانی خود تاکید کرد که ارتش آمریکا به عملیات و حضور خود در هرجایی که قوانین بین‌الممل اجازه آن را داده، ادامه خواهد داد و حضور در دریای چین جنوبی از این امر مستثنی نیست.

این مقام ارشد نظامی آمریکا افزود: دریاهای بین‌المللی و حریم هوایی آنها متعلق به همه است و تحت تسلط هیچ یک از کشورها نیست. ارتش ما به پرواز، دریانوردی و عملیات در هر جا و مکانی که قوانین بین‌المللی اجازه می‌دهد، ادامه خواهد داد و دریای چین جنوبی از این امر مستثنی نیست و نخواهد بود».

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین