۲ خودروی نوین آتش‌نشانی فرودگاه ماهشهر رونمایی شد

2 خودروی نوین آتش‌نشانی فرودگاه ماهشهر رونمایی شد

از دو خودروی نوین آتش‌نشانی فرودگاه ماهشهر با حضور رئیس پدافند غیرعامل کشور رونمایی شد.

خبرگزاری فارس: 2 خودروی نوین آتش‌نشانی فرودگاه ماهشهر رونمایی شد

شامگاه دوشنبه با حضور رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور از دو خودروی آتش‌نشانی فرودگاه این شهرستان رونمایی شد.

مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از الزامات فرودگاه‌ها برابر قوانین و مقررات بین‌المللی هوانوردی ایکائو، ایمنی فرودگاه‌هاست که فرودگاه شهرستان بندر ماهشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عبدالرضا غلامی افزود: خودروهای آتش‌نشانی که فرودگاه ماهشهر مستقر بودند قدیمی بوده و آن فناوری و تکنولوژی که اخیراً در ماشین‌های آتش‌نشانی فرودگاه‌ها به کار گرفته می‌شود را دارا نبودند.

وی تصریح کرد: از این رو با دستور مساعد و ویژه معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی با آخرین متدها و فناوری روز دنیا، برای کنترل حوادث فرودگاهی از جمله اطفای حریق، توسط یک شرکت داخلی ساخته شد.

مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی ادامه داد: ساخت این دو خودرو حدود ۱۰ ماه به طول انجامید و نزدیک به ۳۴ میلیارد ریال نیز هزینه ساخت آنها شد.

غلامی یادآور شد: این خودروها از لحاظ فنی امکان حمل ۱۱ هزار و ۵۰۰ لیتر آب، یک‌هزار و ۵۰۰ لیتر فوم و ۲۵۰ کیلوگرم پودر را داشته که برای اطفای حریق در مراکز فرودگاهی و ویژه پروازها و هواپیماها استفاده می‌شود.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین