کاهش قیمت ماهی خوزستان درپی واردات از تولید شمال کشور

كاهش قيمت ماهي خوزستان درپي واردات از توليد شمال كشور

رییس اتحادیه آبزی‌پروران خوزستان گفت: قیمت ماهی تولید داخلی استان به دلیل واردات این محصول از مناطق شمالی کشور به شدت کاهش یافته و در نتیجه ضرر سنگینی به آبزی‌پروران وارد شده است.
سیدمصطفی موسوی عنوان‌کرد:‌ روزانه تا ۵۰ تن ماهی تولید شمال کشور با قیمت و کیفیت پایین وارد استان شده و در بازار توزیع می‌شود.
وی افزود: ورود غیرمنتظره ماهی به بازار خوزستان، بازار عرضه ماهی را دچار اختلال کرده است. در این شرایط آبزی‌پروران و فروشندگان ماهی نمی‌توانند بازار را براساس میزان تقاضا تنظیم و کنترل کنند.
رییس اتحادیه آبزی پروران خوزستان بیان کرد: چنانچه این مشکل تا پایان سال به این شکل ادامه یابد، آبزی‌پروران استان متضرر خواهند شد. زیرا بیشتر آبزی‌پروران واحدهای خود را با تسهیلات ساخته و هنوز نوپا هستند. با وجود این مشکل توانایی بازپرداخت تسهیلات را نخواهند داشت و علاوه بر متضرر شدن، از تولید سال آینده باز می‌مانند.
موسوی اظهارکرد:‌ در حال حاضر هر کیلوگرم ماهی کپور ۷ هزار تومان، هر کیلوگرم ماهی آمور ۸ هزار تومان، هر کیلوگرم ماهی فیتوفاک ۳ هزار تومان و هر کیلوگرم ماهی بیگ‌هد ۲۸۰۰ تومان است.
وی خاطرنشان‌کرد: ‌علاوه بر این افزایش تعرفه‌های گمرکی کشور عراق، صادرات را برای صادرکنندگان ماهی مشکل سازکرده است زیرا به دلیل بالا بودن تعرفه‌ها صادرکنندگان ماهی مجبورند ماهی را با قیمت کمتری به تجار عراقی بفروشند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین