سی ان ان: امکان حملاتی چون حملات تروریستی پاریس برای داعش آسانتر شده است

سی ان ان: امکان حملاتی چون حملات تروریستی پاریس برای داعش آسانتر شده است

شبکه آمریکایی به نقل از کارشناسان امنیتی گزارش داد با توجه به افزایش سفر «جنگجویان خارجی به سوریه و افزایش حمایت‌های داخلی در اروپا از داعش، امکان انجام حملاتی چون حملات پاریس، برای داعش آسان‌تر شده است».

خبرگزاری فارس: سی ان ان: امکان حملاتی چون حملات تروریستی پاریس برای داعش آسانتر شده است

در ادامه تحلیل‌ها درباره حملات پاریس، یک شبکه آمریکایی در گزارشی این حملات را به داعش و بحران سوریه مرتبط دانست.

انفجار‌، تیراندازی و گروگان‌گیری‌های مرگبار در پاریس، بامداد امروز سبب کشته و زخمی شدن صد‌ها نفر شد؛ اتفاقی که رسانه‌های غرب آن را «بدترین حمله تروریستی در تاریخ فرانسه پس از جنگ جهانی دوم» قلمداد کردند.

در این بین شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، در گزارشی به نقل از کارشناسان امنیتی درباره حملات پاریس به تحلیل و ارزیابی اوضاع پرداخت.

در گزارش این شبکه به نقل از کارشناسان آمده است: «با توجه به موج ادامه‌دار سفر جنگجویان افراطی خارجی به مناطقی چون سوریه و سپس بازگشت آنها و همچنین با توجه به تعداد قابل توجه حامیان داعش در بسیایر از کشورهای اروپایی، این سازمان راحت‌تر از چنین حملاتی حمایت و به انجام آنها تشویق می‌کند».

«پل کروکسهنک» تحلیلگر مسائل تروریسم در این باره گفت: «در فرانسه تعداد بسیار زیادی از افراد هستند که نیروهای امنییت مجبور به رصد و نظارت بر آنها هستند. پرونده‌های امنیتی و نظارتی برای بیش از ۵۰۰۰ افراطی در سراسر کشور باز شده است. بیش از یک هزار تبعه فرانسوی به سوریه و عراق سفر کرده‌اند و ۲۵۰ نفر از آنها به کشور برگشته‌اند و این تعدادی است که نیروهای امنیتی از آن باخبر شده‌اند».

او ادامه داد: «مقامات اطلاعاتی در فرانسه و آمریکا به من گفتند که این حمله(در پاریس) توسط رهبری ارشد داعش در سوریه مدیریت شد. یک موضوعی که باید در ذهن داشت آن است که خلافت(داعش) به نحوی گسترش یافته است

«باک سکستون» مفسر سیاسی این شبکه آمریکایی هم تصریح کرد: «در این ماجرا یک سمبل‌گرایی و نمادگرایی قوی وجود دارد وقتی فرانسه و آلمان بازی می‌کنند چرا که فوتبال ورزش ملی فرانسه است».

وی با پیش‌بینی آنکه دولت فرانسه به این حملات در پاریس «پاسخ» خواهد داد، افزود: «آنها(فرانسویها) همین حالا هم در حال حملات هوایی در عراق و سوریه هستند. فکر می‌کنم به این حملات افزایش دهند و همچنین شاهد حضور آمریکا در تحولات میدانی و خاک سوریه هستیم که احتمالا این موضوع هم گسترش خواهد یافت».

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین