آلمان: گذرنامه سوری عامل انتحاری فرانسه احتمالا جعلی بوده است

آلمان: گذرنامه سوری عامل انتحاری فرانسه احتمالا جعلی بوده است

وزیر دفاع آلمان از احتمال جعلی بودن گذرنامه عامل انتحاری در حملات پاریس خبر داد.

خبرگزاری فارس: آلمان: گذرنامه سوری عامل انتحاری فرانسه احتمالا جعلی بوده است

«اورسولا فن‌در‌لین» وزیر دفاع آلمان در گفت‌وگو با کانال یک این کشور اعلام کرد به احتمال زیاد گذرنامه‌ای که در جریان حملات تروریستی در پاریس کشف شده، جعلی بوده است.

وی تاکید کرد: « این طبیعی نیست که یک پناهجو خودش را در سه کشور نام‌نویسی کند و به نظر می‌رسد این اقدام از روی عمد برای منحرف کردن مسیر تحقیقات صورت گرفته است.»

وزیر دفاع آلمان معتقد است که دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد داعش در پس این مجموعه از حملات قرار دارد و گفت که ترتیب‌دهندگان این حملات با دقت و برنامه‌ریزی صورت گرفته‌اند. ضمن اینکه این حملات موسسات دولتی را هدف قرار نداده‌اند، بلکه علیه عموم مردم صورت گرفته‌اند. که چنین اقدامی نیازمند رویکردی روشن است و بسیار اهمیت دارد که این اقدام منجر به تسلیم ارعاب نشود.

فن درلین همچنین گفت: «مردم نباید به خارجی‌ها بدبین و بی اعتماد شوند. چرا که این دقیقا همان چیزی است که تروریست‌ها خواهان آن هستند. داعش کشورهایی را هدف قرار داده است که در آن پیروان مذاهب در صلح در کنار هم زندگی می‌کنند.»

شامگاه روز جمعه (۲۲ آبان) گروهی از افراد مسلح به یک استادیوم،‌ یک رستوران و یک تالار موسیقی در شهر پاریس، به مرگ ۱۳۲ تن منجر شد و بیش از ۳۵۰ تن را نیز زخمی کرد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفته و اعلام کرده است که این «آغاز طوفان» است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین