مدیر کل امور مالیاتی خوزستان: مالیات موثرترین وسیله بسیج منابع برای توسعه اقتصادی خوزستان است

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان: مالیات موثرترین وسیله بسیج منابع برای توسعه اقتصادی خوزستان است

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان گفت: مالیات موثرترین وسیله بسیج منابع برای توسعه اقتصادی استان است.

خبرگزاری فارس: مالیات موثرترین وسیله بسیج منابع برای توسعه اقتصادی خوزستان است

محسن کاویانی مدیر کل امور مالیاتی خوزستان صبح امروز در دیدار با تقی‌زاده مدیرکل آموزش و پرورش استان ضمن بیان اینکه مالیات‌ها نه فقط تنها ابزار جایگزین برای جذب قدرت ثروت است، بلکه وسیله موثرتری برای بسیج منابع موجود توسعه اقتصادی استان است اظهار کرد: مالیات‌ها سبب بسیج اقتصادی و به منظور توسعه، تداوم و گسترش اقتصاد در استان می‌شود و این امر توسعه اقتصادی جامعه را نیز به همراه دارد.

وی افزود: نقش سازمان امور مالیاتی با توجه به سیاست دولت در کاهش نقش نفت و افزایش سهم مالیات در اداره امور جاری کشور تعیین کننده است و همچنین یکی دیگر از مهمترین اهداف اخذ مالیات‌ها، کاهش شکاف بین درآمدهای طبقات ثروتمند و مابقی طبقات جامعه است.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان با بیان اینکه اصولاً توسعه به معنی به ارمغان آوردن رفاه اجتماعی برای توده‌های مردم است، گفت: توده‌های مردم، هنگامی از رفاه اجتماعی و اقتصادی برخوردار خواهند بود که توزیع درآمدها به صورت عادلانه صورت گیرد تا مردم عادی بتوانند نیازهای اقتصادی خود مانند مسکن، غذا، بهداشت و رفاه را تامین کنند.

کاویانی ادامه داد: در این حالت، کاهش نابرابری‌ها در توزیع درآمد و ثروت نیازمند ابزارهای جداگانه است و نیز تنها وسیله برای کاهش قدرت عوامل سنتی بر روابط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: بنابراین اعمال مالیات‌های تصاعدی به از بین بردن نابرابری‌های عمیق و گسترده در توزیع درآمد و ثروت منتهی می‌شود.

مدیر کل امور مالیاتی خوزستان اضافه کرد: همچنین در یک کشور در حال توسعه، مالیات‌ها موثرترین وسیله جهت انتقال منابع به بخش دولتی و هدایت آنها به سمت طرح‌های مولد است.

کاویانی با بیان اینکه نقش و تاثیر مالیات در توسعه اقتصاد کشور و انجام زیرساخت‌ها پروژه‌های عمرانی و همچنین آثار آن بر همگان واضح و روشن است افزود: طرح‌هایی عمرانی همچون: بزرگراه‌‌ها، خیابان‌ها، جاده‌ها و پل‌ها، حمل و نقل عمومی، مدیریت شهری، مدیریت سلامت جامعه، توسعه آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته و گسترش خدمات در مناطق محروم مستلزم تامین منابع مالی عظیمی است.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین