ظریف در جمع خبرنگاران:بخش سیاسی بازطراحی اراک حل شد

ظریف در جمع خبرنگاران:بخش سیاسی بازطراحی اراک حل شد
وزیر امور خارجه با بیان اینکه متاسفانه حقوق بشر بازیچه اهداف سیاسی و اغراض کوتاه‌نظرانه گروهی که با حقوق بشر بیگانه‌اند قرار گرفته است،گفت:قطعنامه اخیر علیه ایران با روش‌های غیردموکراتیک تصویب شده اس

محمدجواد ظریف در حاشیه مراسم هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان ملل در جمع خبرنگاران در واکنش به قطعنامه حقوق بشری اخیر سازمان ملل علیه ایران گفت: برخی دولت‌ها که به خطر اصلی منطقه که افراط و حرکات تکفیری است، دامن می‌زنند متاسفانه طی سالهای اخیر وارد حوزه فعال‌تری شده‌اند و به خودشان اجازه می‌دهند بدون اینکه در زمینه حقوق بشری مزیتی داشته باشند، قطعنامه حقوق بشر تدوین می‌کنند.

وی افزود: حتی برخی دوستان این کشورها نیز از این اقدامات نگران شده‌اند و متاسفانه این کشورها بدون ملاحظات سیاسی حاکم و با روش های غیردموکراتیک کار خود را پیش برده‌اند و این موضوع نشان‌دهنده نداشتن اعتبار واقعی چنین حرکت‌هایی است.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: ما احساس می‌کنیم بهتر است سازمان ملل متحد در حوزه حقوق بشری با توجه به واقعیت‌های منطقه برخورد کند.

ظریف، حقوق بشر را از اولویت‌ها و وظایف اصلی سازمان ملل دانست و گفت: نباید اجازه دهیم که این هدف مقدس بازیچه کارهای سیاسی و اهداف و اغراض کوتاه‌نظرانه گروهی قرار گیرد که با حقوق بشر بیگانه‌اند و هیچ نقشی در این زمینه ندارند.

بازطراحی اراک، بحث پیچیده سیاسی و فنی است

وی همچنین در مورد سند بازطراحی رآکتور اراک، گفت: سند بازطراحی اراک توسط وزرای خارجه ۱+۵، بنده و موگرینی امضا شده و در روزهای آینده در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

ظریف تاکید کرد: باید با همکارانم در ۱+۵ مشورت کنیم تا در زمان مناسب که همه آماده باشند، به صورت رسمی منتشر شود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه بحث بازطراحی اراک، بحث پیچیده سیاسی و فنی است، خاطرنشان کرد: قسمت سیاسی این مسئله کاملا حل و فصل شده و مشخص شده است که بازطراحی اراک چه چارچوب‌هایی را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: قسمت فنی شامل توافق‌های متعددی خواهد بود که جمهوری اسلامی مسئولیت اصلی را برعهده دارد و سازمان انرژی اتمی در همکاری با سایر اعضای ۱+۵ کار را پیش خواهد برد.

ظریف تاکید کرد: یقین داریم که در نتیجه این کار، رآکتور بسیار پیشرفته‌تر و دارای قابلیت‌های بیشتری خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: همکارم دکتر صالحی قبلا در این زمینه توضیحاتی داده است و در این حوزه با توجه به اینکه کار امضای سند و همکاری با سازمان انرژی اتمی تمام شده، بهتر است در مورد بقیه موارد آقای صالحی صحبت کنند.

دومین جلسه کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل می‌شود

وی همچنین در مورد نشست های پیش رو درباره برجام تصریح کرد: نشست‌هایی که در روز آینده در وین خواهیم داشت، یک نشست در رابطه با آژانس خواهد بود و همکاران من با دبیرخانه آژانس درباره نتیجه اجرای توافقی که برای حل و فصل موضوعات گذشته و حال در حاشیه اجلاس وین با ۱+۵ داشتیم، گفتگو خواهند کرد.

ظریف افزود: دومین جلسه کمیسیون مشترک برجام را دوستان ما در روزهای آینده در وین خواهند داشت که نحوه اجرای توافق را مشخص می‌کند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین