موگرینی: جنگ سرد جدید، سبب ثبات جهان نمی‌شود بلکه دشمنان ما را تقویت می‌کند

موگرینی: جنگ سرد جدید، سبب ثبات جهان نمی‌شود بلکه دشمنان ما را تقویت می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک سخنرانی تاکید کرد که «جنگ سرد جدید ثبات جهانی را به ارمغان نخواهد آورد بلکه دشمنان ما را تقویت خواهد کرد».

خبرگزاری فارس: موگرینی: جنگ سرد جدید، سبب ثبات جهان نمی‌شود بلکه دشمنان ما را تقویت می‌کند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی در یک اندیشکده نظراتش را درباره تحولات بین‌المللی و نقش اتحادیه اروپا مطرح کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی درباره «استراتژی جهانی سیاست امنیتی و خارجی» این اتحادیه سخنرانی کرد.

او در بخشی از این سخنرانی که در «بنیاد لاهه برای عدالت جهانی» سخنرانی می‌کرد، بر لزوم ابتکار عمل اتحادیه اروپا برای ایفای نقش مهم و اساسی در رهبری جهانی تاکید کرد.

در بخشی از سخنرانی امروز موگرینی درباره استراتژی جهانی اتحادیه اروپا او اشاره‌ای به تحولات بین‌المللی کرد و گفت که «جنگ سرد جدید ثبات جهانی را به ارمغان نخواهد آورد بلکه دشمنان ما را تقویت خواهد کرد». اشاره او به تنشها بین روسیه و غرب به ویژه بر سر اوکراین بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین افزود که تخاصم و تنش بین قدرت‌های جهانی سبب ایجاد ثبات نخواهد شد بلکه راه را برای آشوب جهانی هموار خواهد کرد.

وزیر خارجه سابق ایتالیا اشاره‌ای به وضعیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم کرد و خواستار همکاری و یکپارچگی مواضع اعضا شد.

موگرینی گفت: «همکاری و نه مخاصمه و درگیری سبب صلح، ثبات و توفیق اتحادیه اروپا شده است. سیاست خارجی دغدغه همه ما است و روش پیش بردن ارزشهای ما، تعامل در موضوعات منطقه است».

او در پاسخ به سوالی گفت خطراتی که امروزه برای اروپا وجود دارد، افرادی هستند که گذرنامه‌های اروپایی دارند و در اینجا بزرگ شدند. حال این سوال وجود دارد که اتحادیه اروپا چگونه میتواند امنیتخود را تامین کند. این سوال سختی است که باید به ان پاسخ داده شود.

فدریکا موگرینی در بخش دیگری از پاسخ به سوال مربوط به تامین امنیت اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه روابط نزدیکی با ناتو برای تامین امنیت اروپا دارد.

او در پاسخ به سوالی درباره نقش اتحادیه اروپا در سوریه گفت که «نقش اتحادیه اروپا در دو سطح است در یک سطح تسهیل کردن شرایط برای مذاکرات سیاسی است و بدین منظور ما باید با همه صحبت کنیم و ما هستیم که با همه بازیگران صحبت می‌کنیم».

موگرینی افزود اتحادیه اروپا تنها طرفی است که موضوع نیازهای انسانی و شرایط انسانی فاجعه‌بار سوریه و مردم این کشور را در مذاکرات بین‌المللی مطرح می‌کند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین