نگرانی دختران فوتسال بعد از جام‌جهانی

نگرانی دختران فوتسال بعد از جام‌جهانی

فرزانه توسلی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان معتقد است همین الان هم برای جوان‌گرایی در تیم ملی دیر شده است و باید هرچه زودتر نیروی جوان را به تیم وارد کنیم.


توسلی گفت: سفر بسیار سختی به گواتمالا داشتیم. ما حدود ۸۰ ساعت در سفر بودیم. از تهران به آلمان پنج ساعت طول کشید در ترانزیت آنجا حدود ۶ ساعت حضور داشتیم. به هد از آن از آلمان راهی مکزیک شدیم که ۱۰ ساعت در هواپیما بودیم. و دو روز هم در مکزیک ماندیم ولی فقط در هتل بودیم و هیچ تمرینی هم انجام ندادیم. آن‌قدر این سفر یک‌دفعه انجام شد که بچه‌ها به خاطر نداشتن آمادگی اصلاً دوست نداشتند راهی گواتمالا شویم.

او ادامه داد: البته واقعیت این است که حضور در چنین تورنمنت‌هایی خیلی برای ما خوب است چون ما شرایط انجام بازی دوستانه با تیم‌هایی مثل برزیل، پرتغال و.. را نداریم و بازی در جام جهانی کوچک فرصتی برای تجربه اندوزی بود.

وی افزود: البته ما واقعاً از شرایط آمادگی دور بودیم و اگر حداقل با ۶۰،۵۰ درصد آمادگی هم پا به این رقابت‌ها می‌گذاشتیم، می‌توانستیم در بازی اول پرتغال را ببریم و از گروه خودمان صعود کنیم.

توسلی در مورد ۱۲ گلی که در این رقابت‌ها دریافت کرد، گفت: واقعیت این است که من از عملکرد خودم در این مسابقات راضی هستم. مربیان هم بعد از بازی‌ها به من گفتند اگر تو نبودی ما در هر بازی دو رقمی می‌شدیم و گل‌های زیادی می‌خوردیم. واقعاً همه بچه‌ها در این بازی‌ها خسته بودند و ما حتی یک دهم توانمان در بازی‌های آسیایی را هم نداشتیم.

دروزاه بان تیم ملی با اشاره به تیم گواتمالا، افزود: برای ما خیلی جالب بود تیم میزبان، گواتمالا باوجود اینکه اولین بازی بود که در جام جهانی کوچک حاضر می‌شد ولی موفق شد با روسیه نایب‌قهرمان مساوی کند و ژاپن را هم شکست دهد و قطعاً در ادامه بیشتر از این تیم خواهیم شنید.

«باید زودتر از اینها در تیم ملی جوان‌گرایی صورت می‌گرفت» او ادامه داد: ما باید زودتر به فکر جوان‌گرایی می‌افتادیم. الان هم دیر نشده چون بازی‌های مهمی در راه نیست و ما می‌توانیم کم‌کم پشتوانه تیم‌های ۱۶ و ۱۹ سال را  به تمرینات اضافه کنیم. اکثر بازیکنان ما ۱۰ سال است در تیم ملی عضویت دارند و اگر جوان‌گرایی صورت بگیرد ممکن است در یکی دو سال اول نتوانیم نتایج خوبی بگیریم ولی حتماً در ادامه موفق می‌شویم.

توسلی در پایان در رابطه با فاصله فوتسال ایران با آسیا، گفت: واقعاً تیم‌ها ی اروپایی خیلی حرفه‌ای کار می‌کنند و سطح فوتبالشان خیلی بالاتر از ما است و در تیم‌های ملی از مربیان با تجربه و حتی مربیانی که در کادر آقایان حضور دارد، استفاده می‌کنند و اگر ما به خودمان نجنبیم فاصله ما با آنها روز به روز بیشتر می‌شود. باید تا وقت هست در تیم ملی جوان‌گرایی کنیم و اردوها و بازهای دوستانه‌ای را برای بیشتر شدن تجربه آنها برگزار کنیم.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین