در جلسه مجمع عمومی سازمان لیگ چه گذشت؟

در جلسه مجمع عمومی سازمان لیگ چه گذشت؟

جلسه مجمع عمومی سازمان لیگ با حضور علی کفاشیان، مهدی تاج، علیرضا اسدی و اعضای مجمع عمومی سازمان لیگ در آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.


به نقل از سایت سازمان لیگ، جلسه مجمع عمومی سازمان لیگ با حضور علی کفاشیان، مهدی تاج، علیرضا اسدی و اعضای مجمع عمومی سازمان لیگ برگزار شد. در ابتدای جلسه کفاشیان گفت: امیدوارم امروز(چهارشنبه) بتوانیم با جلسه‌ای که برگزار می‌کنیم طبق اساسنامه تغییراتی را بوجود بیاوریم. فعالیت‌های بسیار خوب و کارهای پرتلاش و مهمی در سازمان لیگ انجام شده است و این امر با هم‌فکری مدیران سازمان لیگ، اعضا و باشگاه‌ها در کمال صحت و سلامت اجرا شده است.

او افزود: سازمان لیگ نسبت به گذشته مسئولیتش بالاتر رفته و اکنون علاوه بر سازماندهی و مدیریت بازی‌های لیگ برتر، لیگ‌های دسته اول، دوم، سوم، تیم‌های پایه و بانوان نیز به زیر مجموعه آنها اضافه شده است. سازمان لیگ اکنون باید به سمت کارهای توسعه‌ای گام بردارد که از جمله آن می‌توان به کمک جهت راه اندازی آکادمی فوتبال باشگاه‌ها ،مدارس فوتبال و کمک به لیگ‌های بانوان اشاره کرد.

کفاشیان اضافه کرد: فوتبال ایران اکنون در سطح آسیا در جایگاه خوبی قرار دارد و یکی از بهترین‌های آسیا به شمار می‌رود. تیم‌های ملی، فوتسال و بانوان ما در شرایط خوبی قراردارند و در آسیا از جایگاه خوبی برخوردارند. این موفقیت‌ها حاصل تلاش همه مجموعه فدراسیون، سازمان لیگ و باشگاه‌ها است .

مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران نیز در ادامه این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: مسئولیت‌های سازمان لیگ فوتبال ایران نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. این مجموعه پیش از این فقط لیگ برتر را هدایت می‌کرده اما اکنون با اضافه شدن لیگ‌های دسته اول، دوم، سوم، پایه و بانوان در سال باید بیش از ۶۷۰۰ بازی را سازماندهی و مدیریت کند. سازمان لیگ به مجموعه گسترده‌ای تبدیل شده است و هماهنگی بسیار خوبی در این مجموعه حکم‌فرماست.

او افزود: همه ارکان سازمان لیگ باید هماهنگ و یکدل باشند چه من در این مجموعه حضور داشته باشم چه نباشم باید برای پیشرفت فوتبال تصمیم‌گیری‌های خوبی انجام شود. سازمان لیگ دارای نقاط قوت و ضعفی است که از جمله نقاط قوت آن می‌توان به ارائه برنامه یکساله برای لیگ برتر در سال گذشته و امسال اشاره کرد.

البته امسال ما علاوه بر ارائه برنامه یکساله برای لیگ برتر در لیگ های دسته اول، دوم و سوم نیز برنامه یک‌ساله ارائه کرده ایم. البته در ارائه برنامه لیگ اتفاقات غیر قابل پیش بینی رخ می‌دهد که باعث انحراف ما از برنامه می‌شود. ما در برنامه ریزی لیگ باید برنامه تیم ملی، لیگ قهرمانان آسیا و تیم امید را لحاظ کنیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امسال همکاری خوبی را با تیم ملی بزرگسالان و امید داشتیم و زیر ۷ درصد از برنامه ای که ارائه کردیم انحراف پیدا کردیم که این موضوع موفقیت خوبی است.

تاج افزود:در بحث توسعه بلیت الکترونیک در ورزشگاه های کشور نیز به پیشرفت های خوبی دست پیدا کرده ایم. همچنین درباره جوانگرایی باید بگویم که در سال‌های اخیر به این نتیجه رسیدم که باید کیفیت لیگ بالا برود تا بازدهی‌اش شود و به همین دلیل با مربیان داخلی و خارجی لیگ برتر و کارشناسان خبره فوتبال جلساتی را برگزار کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که لیگ باید جوانتر شود.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در ۲ سال اخیر با جوانگرایی که از سوی سازمان لیگ انجام شده است شاهد تحول بزرگی در این رابطه شده ایم و چهره تیم ملی جوانتر و با طراوت تر شده است. در گذشته این مجموعه سازمان لیگ برتر بود که حالا به سازمان لیگ ایران تبدیل شده و قطعا با این اساسنامه نمی توان آن را اداره کرد.

وی در مورد درآمد زایی سازمان لیگ هم گفت: وقتی کشور در مورد درآمدزایی دچار مشکل می‌شود بدون شک به سایر بخش‌ها نیز انتقال پیدا می‌کند. نفت قبلا ۱۱۰ دلار بود اما اکنون به ۳۵ دلار رسیده است و این موضوع تاثیر خودش را در همه اشکال جامعه از جمله فوتبال می گذارد. سازمان لیگ فوتبال ایران سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان از محل در آمد تبلیغات محیطی بدست آورده است و امسال نیز از در آمد های خود از محل تبلیغات محیطی به هیچ عنوان گذشت نخواهد کرد.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین