مکزیک صدرنشین کشتار خبرنگاران در سال ۲۰۱۵ شد

مکزیک صدرنشین کشتار خبرنگاران در سال 2015 شد

رسانه ونزوئلایی «تله‌سور» نوشت: بیشترین تعداد خبرنگاران کشته شده طی سال ۲۰۱۵، در مکزیک به ثبت رسیده است.

خبرگزاری فارس: مکزیک صدرنشین کشتار خبرنگاران در سال 2015 شد

کمیسیون تحقیقات درباره حملات صورت گرفته به خبرنگاران و همچنین فدراسیون خبرنگاران آمریکای لاتینی روز گذشته طی گزارشی اعلام کردند که بیشترین تعداد خبرنگاران کشته شده در سال ۲۰۱۵ در بین کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب، در مکزیک به ثبت رسیده است.

در این گزارش آمده است که در سال ۲۰۱۵، ۱۴ خبرنگار در مکزیک به قتل رسیده‌ و ۲ خبرنگار دیگر نیز ناپدید شده‌اند.

هندوراس با ۱۰ خبرنگار کشته شده در رده دوم، برزیل با ۸ خبرنگار کشته شده در رده سوم، کلمبیا با ۵ خبرنگار کشته شده در رده چهارم و گوآتمالا با ۳ خبرنگار کشته شده در رده پنجم این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند؛ هائیتی و پاراگوئه نیز هر کدام با ۱ خبرنگار کشته شده در جایگاه ششم هستند.

با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان، ونزوئلا، آرژانتین و اکوادور را به عدم تضمین جانی کارکنان بخش خبری متهم می‌کنند، در این گزارش هیچ نامی از این کشورها به چشم نمی‌خورد.

از ابتدای سال ۲۰۱۵ تاکنون، ۴۳ خبرنگار در آمریکای لاتین به قتل رسیده‌اند که این رقم نسبت به سال ۲۰۰۶ با افزایشی ۶۰ درصدی مواجه بوده است.

در یک دهه گذشته ۳۴۲ خبرنگار در ۱۷ کشور آمریکای لاتینی کشته شدند که ۱۲۳ مورد آن در مکزیک و ۵۳ مورد دیگر آن نیز در هندوراس به ثبت رسیده است.

کمیسیون تحقیقات درباره حملات صورت گرفته به خبرنگاران و همچنین فدراسیون خبرنگاران آمریکای لاتینی اعلام کردند که این گزارش شامل خبرنگاران ناپدید شده نمی‌شود چراکه دسترسی به آمار این افراد به علت ترس خانواده‌هایشان از ارائه شکایت به دستگاه‌های قضایی بسیار دشوار است.

براساس برخی مطالعات آکادمیک صورت گرفته، ۸۷ درصد خبرنگاران کشته شده، گزارشگران محلی بودند و بیش از نیمی از آنان نیز به صورت آنلاین فعالیت می‌کردند.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین