وزیر کشور: برای اربعین آینده تدابیر لازم در بکارگیری نهادهای مردمی اندیشیده شود

وزیر کشور: برای اربعین آینده تدابیر لازم در بکارگیری نهادهای مردمی اندیشیده شود

وزیر کشور گفت: اولویت نخست ما در مراسم اربعین حسینی امسال تأمین امنیت بود و شرایط لازم برای حضور زائران در امنیت کامل و ارائه خدمات مناسب که با توجه امکانات موجود و تلاش فراوان دستگاه‌های متولی، این امر در حد مطلوبی فراهم شد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی در وزارت کشور گفت: استان‌ها تدابیر لازم را برای بکارگیری نهادهای مردمی در مراسم اربعین سال آینده اتخاذ کنند و برنامه ریزی‌های آینده بر اساس تکیه بر توانمندی‌های مردمی، خیرین، هیأت‌ها و سازمان‌های مردم نهاد صورت گیرد.

وزیر کشور بر ضرورت تکمیل زیر ساخت‌های دائمی در مسیر تردد زائران در استان‌های مرزی ایلام و خوزستان تأکید کرد و گفت: اعزام زائران در قالب کاروان‌های زیارتی شرایط خوبی را برای برخورداری زائران از خدمات مناسب و انجام کار فرهنگی در طول مسیر حرکت زائران فراهم خواهد کرد.

رحمانی فضلی با تقدیر از صدا و سیما بخاطر راه اندازی رادیو اربعین در ایام حضور زائران در عراق خواستار استفاده از این تجربه رسانه‌ای در سایر مناسبت‌های مهم و ملی مانند انتخابات شد.

در این جلسه وزیر کشور ابراز امیدواری کرد با جمع بندی نقاط مثبت و بررسی عملکرد کمیته‌ها، برنامه اعزام زائران به مراسم بزرگ اربعین حسینی در سال‌های بعد، باشکوه‌تر، منظم‌تر و ایمن‌تر از امسال برگزار شود.

در این جلسه همچنین رئیس و اعضای کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین، پیشنهادات خود را در زمینه بهبود عملکرد ستاد برای سفر زائران در سال‌های آینده مطرح کردند و قرار شد ظرف ۱۵ روز پیشنهادات جمع آوری و در یک ماه آینده جمع‌بندی، بررسی و نهایی شود.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین