استاندار خوزستان: شبهات وارد شده به هیئت‌های نظارت خوزستان روشن شود

استاندار خوزستان: شبهات وارد شده به هیئت‌های نظارت خوزستان روشن شود

استاندار خوزستان با تاکید بر حفظ آبروی هیئت‌های نظارتی انتخابات در استان گفت: شبهات وارد شده به هیئت‌های نظارت خوزستان روشن و محرز شود.

خبرگزاری فارس: شبهات وارد شده به هیئت‌های نظارت خوزستان روشن شود/ آبروی این افراد باید حفظ شود

عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در همایش مشترک هیئت‌های نظارت و اجرایی انتخابات استان اظهار کرد: مشروعیت انتخابات به حضور مردم است و تمام مسئولیت‌های داده شده از مجلس تا خبرگان تا رهبری نظام، مشروعیت‌شان مدیون ریخته شدن خون شهدا و دلیرمردانی‌ست که در خون خودشان غلتیدند و امروز آرامش را برای کشور و نظام و مردم به یادگار گذاشته‌اند.

وی افزود: هیچ شخص و مجموعه‌ای مشروعیت ندارد، مگر با آرای مردم و قانونی که این آرا را به تایید رسانده و تمام مسائل اساسی این آرا به اثبات رسیده باشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: بعد از تاییدی که شورای نگهبان به صحت و سقم انتخابات می‌دهد هیچکس حق دخل و تصرف ندارد در غیر اینصورت توهین به بلوغ مردم کرده است.

مقتدایی اضافه کرد: بعد از تایید هیئت‌های نظارت در انتخابات، همه ارگان‌های اجرایی و نظارتی که مسئولیت تایید و نظارت را بر عهده دارند باید سبب ایجاد اعتماد در مردم بشوند و این مفهوم موفقیت در انتخابات است.

این مسئول با تاکید بر اینکه بدون شک زمانی موفق هستیم که تمام مراحل قانونی و اساسی مربوط به انتخابات را به نحو احسن انجام دهیم، گفت: در حیطه‌های نظارتی که مشخص شده است، هیچ مسئول و فرمانداری حق دخل و تصرف ندارد.

مقتدایی ادامه داد: برای تعیین هیئت‌های اجرایی انتخابات، تمام سعی و تلاشمان را به‌کار برده‌ایم که هیئت‌های اجرایی قابلی تعیین شوند.

استاندار خوزستان، شبهات وارد شده به این هیئت‌ها تصریح کرد: این را حق قانونی افراد می‌دانیم که علت رد و عدم تایید صلاحیت نظارتشان مشخص شود تا رفع ابهام شوند چراکه معتقدیم آبروی افراد باید حفظ شود.

*باید پاسخ شعور و بلوغ فکری افراد را بدهیم

وی تاکید کرد: درست است که قانونگذار تشخیص داده چه دستگاه اجرایی حق حضور در این هیئت‌ها را دارد، اما باید علت عدم صلاحیت‌ها مشخص شود.

مقتدایی افزود: اگر مجموعه‌ای برای نظارت تشخیص داده شود و مردم ندانند فرآیند چگونگی این مجموعه به چه صورت است از دموکراسی فاصله گرفته‌ایم و نتوانسته‌ایم پاسخ شعور و بلوغ فکری افراد را بدهیم!

استاندار خوزستان ادامه داد: هرکسی به هر شکلی که مدیریت و عمل کند باید در روند اجرایی خودابهامی را در اذهان عمومی ایجاد نکند زیرا که این به دور از شان نظام است.

وی خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم فقط در چارچوب قانون به وظایف انتخاباتی خود عمل کنیم، حق دخالت سلیقه‌های شخصی را نداریم چراکه هرکجا که جریانات غیرقانونی بر وظایف و رسمیت‌های قانونی ما وارد شد ما از خط اصولی و قانونی خود خارج شده‌ایم.

مقتدایی اضافه کرد: هیچگاه در تعیین هیئت‌های نظارتی، شخص یا ارگان و دستگاه خاصی مدنظر ما نبوده و نیست و بر حسب شایستگی و لیاقت افراد این هیئت‌ها مشخص و تعیین شده‌اند.

*فرصت‌های را در اختیار کاندیداهای با تفکر ملی قرار دهیم

استاندار خوزستان با بیان اینکه هرجا مجلس و دولت هماهنگ با هم عمل کرده‌اند تجربه نشان داده موفق بوده‌اند، خطاب به داوطلبان کاندیداهای مجلس عنوان کرد: باید افرادی را به مجلس بفرستیم که تفکرات ملی داشته باشند، آن‌طور که زمانی در تقسیم بودجه و اعتبارات مطرح شود نماینده باید حتی فکر گرسنگی و مشکلات شهروند استان دیگر را مدنظر داشته باشد.

این مسئول گفت: نباید کسانی را انتخاب کنیم که تفکرات ملی نداشته باشند و در حد افرادی فکر کنند که به آنها رای داده‌اند.

مقتدایی از مردم درخواست کرد: فرصت‌ها را در اختیار کسانی که حتی انتخاب آنها برای ما تلخ باشد و خط سیاسی و تفکرات خاص جناحی خود را داشته باشند قرار دهیم، بیاد شهامت داشته باشیم این را انتخاب کنیم چرا که در غیر اینصورت به خون شهدا، مقام معظم رهبری و امام راحل خیانت کرده‌ایم.

استاندار خوزستان افزود: این همان استنباط‌هایی است که سبب براندازی قدرت شاه در زمان انقلاب اسلامی شد چراکه استنباط‌هایی که مراجع ما می‌کنند ناشی از استنباط فقهی‌ست و استنباط فقه شیعه پویاست.

وی در پایان، ابراز امیدواری کرد انتخابات با شور و رعایت امانتداری برگزار شود تا مجلسی در خور شان مردم ایران به‌وجود بیاید.

 

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین