رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خوزستان: ۶۷ هیئت اجرایی در انتخابات خوزستان فعالیت می‌کنند

رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خوزستان: ۶۷ هیئت اجرایی در انتخابات خوزستان فعالیت می‌کنند

رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خوزستان گفت: ۶۷ هیئت اجرایی در انتخابات خوزستان در حوزه‌های اصلی و فرعی فعالیت می‌کنند.

عبدالعلی امیدی ظهر امروز در نشست خبری خود اظهار کرد: وزارت کشور یک برنامه آموزشی جامع برای مجریان و آحاد مردم در انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی تدوین کرده است.

وی افزود: شروع کار ما از ۲۵ مرداد بوده که اولین همایش آموزشی یک‌روزه برای مجریان طرح برگزارشده و محورهای این همایش، آموزش عمومی و همگانی مسئولان برگزارکننده انتخابات بوده است.

امیدی توضیح داد: ۶ محور برای حوزه‌های انتخابات مدنظر قرار دارد که یکی از آن‌هم برای رایانه است.

افراد هدف اول، مدیران اجرایی (فرمانداران، بخشداران و اعضای اداری هیئت‌های اجرایی) هستند. یک سری آموزش‌ها نیز برای کارشناسان و کارکنان فرمانداری‌ها و کارکنان استانداری در نظر گرفته‌ایم.

امیدی بیان کرد: در مدت اخیر بحث تربیت مربی را هم داشتیم؛ یعنی کسانی که می‌خواهند آموزش انتخابات را داشته باشند، یک دوره برای آنها مهرماه برگزار شد. این کار برای ۱۴ حوزه انتخابی اصلی خوزستان تقسیم شدند و از روز گذشته کار را شروع کردند.

رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: همایش منطقه‌ای هم در اهواز نیمه دوم آذرماه برای متولیان کار انتخابات در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان برگزار شد که آزمونی نیز از فرمانداران قبل از شروع مراحل انتخابات گرفتیم.

امیدی عنوان کرد: روز گذشته نیز دوره آموزش مجریان و اعضای هیئت‌های اجرایی شروع‌شده است. در همه شهرها آموزش‌ها به‌صورت یکنواخت خواهد بود و در نشست با مربیان سرفصل‌ها را به آنها دادیم.

وی بیان کرد: راهکارهای برگزاری انتخابات سالم و تقویت حضور مردم استفاده از ظرفیت ائمه جمعه، برگزاری نشست‌های عمومی، بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت قومیت‌ها و طوایف، تعامل و همکاری با رسانه‌ها و تعامل با آموزش‌وپرورش است.

امیدی گفت: اصول حفاظت در برگزاری انتخابات، محور بعدی ما است که دارای پنج سرفصل حفاظت از اماکن، اسناد و مدارک، کارکنان، سامانه‌های فناوری اطلاعات و گفتار است.

رئیس کمیته آموزش ستاد انتخابات خوزستان همچنین اظهار کرد: مدیریت اجرایی انتخابات را داریم که محورهای آن شامل امور قبل از انتخابات، حین انتخابات و پس از انتخابات است. تمهیدات قبل از انتخابات و آموزش فرآیند انتخابات شروع‌شده است. تمهیدات برگزاری انتخابات را نیز داریم که هیئت اجرایی تشکیل‌شده تا آموزش داده شوند و اعضای شعب را انتخاب کنند.

امیدی افزود: تلاش شده تا مدیریت اجرایی انتخابات، تهیه چک‌لیست امکانات موردنیاز برگزاری انتخابات را انجام دهند. امسال در این بحث مشکلی نداریم البته چند نقطه مشکل آنتن دهی داشتند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین